پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است


از مسئوولان مربوطه استانی و کشوری خواسته ام انشاﺀ الله با تسریع و شتاب بیشتر به خدمات امداد رسانی و تامین آب و آذوقه و چادر و اسکان مناسب و اطلاع رسانی و همدردی و رسیدگی عاجل به درخواست های فوری با برآورد دقیق خسارات و اطمینان دادن به مردم و کشاورزان برای جبران خسارات محصولات از طریق بیمه کشاورزی و معاونت امور بحرانی وزارت کشور و سایر اعتبارات خاص آلام مردم عزیز سیل زده کاهش داده شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی در پی وقوع سیل و خسارت دیدن روستاهای حاشیه دز در استان خوزستان، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از لحظات اول، پیگیر کاهش آلام و جبران خسارت مناطق آسیب دیده بودند.

آیة الله شیخ عباس کعبی،  درخصوص سيل اخير اقداماتی از جمله موارد ذیل انجام  دادند:

 تماس با سيل زدگان و جوياي وضع آنها و پيگيری از طريق تماس با مقامات عالی كشوری واستانی مانند وزير كشور   ، معاون هلال احمر كل كشور درخصوص تامين موقت مسكن ، تهيه پوشاك و آذوقه، اعزام اكيپ هاي پزشكي و تهيه اب اشاميدنی بهداشتی درشرايط حاظر و درخواست برآورد خسارات وارده و پرداخت انها واستمهال وام های كشاورزی.


ایشان همچنین با صدور بیانیه ای با مردم عزیز و غیور آن مناطق ابراز همدردی و به ایشان گزارش اقدامات خود را دادند.

مشروح بیانیه آیة الله کعبی:


بسم الله الرحمن الرحیم 

 سیلاب بی سابقه و خسارت بار شعیبیه و شوش و سایر مناطق مسیر دز و کرخه زندگی مردم کشاورز و دامدار و زحمتکش را دچار آسیب جدی کرد. خسارت سنگین مادی و روحی و بی خانمانی و سردرگمی و محاصره سیل و تخلیه روستاها و غرق شدن زمین های حاصلخیز  و نابود شدن محصولات و عدم استقرار و نبودن آب و آذوقه و چادر و خدمات کافی و اوضاع آشفته بر غم و اندوه و مصایب و آلام مردم افزوده است.

 اگرچه مسؤولان عزیز استانی و کشوری کوتاهی ننموده اند و همواره برسرعت امداد رسانی و کیفیت بهتر آن در حال افزایش هستند و از مناطق آسیب دیده سرکشی به موقع نموده اند و برخود لازم می دانم که از همه دست اندرکاران امدادرسانی هلال احمر مسئولان استان و کشور استانداری و وزارت کشور و بسیج وسپاه و ارتش و نیروی انتظامی و امنیتی و صدا وسیما تشکر نمایم، با این وصف همانگونه که از مسئوولان مربوطه استانی و کشوری خواسته ام انشاﺀ الله با تسریع و شتاب بیشتر به خدمات امداد رسانی و تامین آب و آذوقه و چادر و اسکان مناسب و اطلاع رسانی و همدردی و رسیدگی عاجل به درخواست های فوری با برآورد دقیق خسارات و اطمینان دادن به مردم و کشاورزان برای جبران خسارات محصولات از طریق بیمه کشاورزی و معاونت امور بحرانی وزارت کشور و سایر اعتبارات خاص آلام مردم عزیز سیل زده کاهش داده شود.

 اینجانب با همدردی با مردم صبور از همان لحظه  اول حادثه از طریق مجاری مربوطه به خصوص وزارت کشور و هلال احمر و بسیج و سپاه پاسدران پی گیر امداد رسانی و حل معضلات وجبران خسارات بوده ام و به حول وقوه الهی ' حقوق مردم صبور سیل زده را تا استیفای کامل دنبال خواهم کرد و همگان را به صبر و آرامش و بی توجهی به شایعات و همکاری با مسؤولان مربوطه دعوت می نمایم و از خداوند متعال مسألت می نمایم به احسن وجه به مردم ومسولان  در جبران کاستی هاورفع مشکلات کمک نماید و به مردم عزیزمان صبر واجرعنایت نماید

 29/ 1/ 1395 الاقل - عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی، آیة الله عالمی نماینده محترم ولی فقیه در جهاد کشاورزی و عضو مجلس خبرگان رهبری در حوزه علمیه امام حسین قم با آیة الله کعبی دیدار کرد. 

آیة الله عالمی  از حوزه علمیه امام حسین علیه السلام که تحت اشراف آیة الله کعبی در قم  اداره می گردد بازدید کرد و با مسئولان و طلاب حوزه علمیه دیدار نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی، آیة الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مشهد مقدس با آیة الله علم الهدی  امام جمعه مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در خراسان دیدار کردند.





در سرآغاز


اللهم صلی علی محمد و آله و صیرنا إلی محبوبک من التوبه و أزلنا عن مکروهک من الإصرار.

«دعای نهم صحیفه سجادیه»

صیرورت؛

یعنی تحول از حالی به حال دیگر

 و صیرورت به سمت دوست داشتنی ها 

یعنی تحول در بینش 

و منش 

و منظومه ارزشها

 آمادگی برای انقلابی درونی...

 راه باز است و جاده مستقیم الهی هموار

فقط یک تصمیم می خواهد.

 تصمیمی برای شدن 

و برکندن از گناه

 و بهاری برای توبه

 پس به نام او

 و برای او 

و به سمت او حرکت کنیم 

در سرآغاز.



چهارده ویژگی کار برای خدا:


من وصایا أمیرالمومنین في نهج البلاغة یقول علیه السلام: « العَمَل العَمل، ثُمَّ النَّهایة النَّهایة، والاستِقامة الاستِقامَة،ثُمَّ الصَّبر الصَّبر، والوَرَع، إِنَّ لَكُم نَهایَة فَانتهوا اِلی نَهایَتِكُم»


أمیرالمومنین علیه السلام سفارش می کنند به اقدام و عمل و کار برای خدا. 

کار برای خدا ویژگی هایی دارد؛ 


ویژگی اول کار برای خدا این است که برای منافع فردی یا گروهی یا حزبی یا شهرت یا ثروت و امثال اینها نیست. 

دوما به طور قطع از کار برای خدا جامعه سود می برد. 

سوما منافع و مصالح از کار برای خدا در جامعه عمومی نهفته است.

چهارما پیشرفت و ترقی در کار برای خدا قطعی است.

ویژگی پنجم در کار برای خدا عزم و اراده جدی وجود دارد و انگیزه ها نو و تازه است. 

ویژگی ششم کار برای خدا این است که کار پایان پیدا نمی کند چون اهداف متعالی است و در پایان هر کار، کار جدیدی پیش می آید.

ویژگی هفتم: کار برای خدا شکست ندارد فرد حتی اگر نتیجه نگیرد، خدا کارها را می ییند لذا باعث نزول امدادهای غیبی می شود و همیشه کننده کار مورد تایید خدا است.

ویژگی هشتم کار برای خدا این است که کار برای خدا توأم با صلاح و سداد است. عمل صالح کاری است که خلأیی را پر می کند کار برای خدا خلأیی را پر می کند و دوباره کاری نیست.

ویژگی نهم: کار برای خدا باعث نزول خیرات و برکات و رزق مادی و معنوی می شود.

ویژگی دهم: کار برای خدا، توأم با بلا و امتحان است و انسانی که برای خدا کار می کند همیشه آزمایش می شود که واقعا برای خدا کار می کند یا برای خودش.

ویژگی یازدهم کار برای خدا: در کار برای خدا همه کسانی که نیت کار عمومی دارند استقبال می کنند و کار برای خدا باعث استقبال دسته جمعی می شود و تعاون و همبستگی را بر می انگیزد.

ویژگی دوازدهم: کار برای خدا باعث نورانیت جامعه و حل مشکلات جامعه می شود.

ویژگی سینزدهم: کار برای خدا را خدا و پیامبر و اهل بیت می بینند و برای آن پاداش در نظر می گیرند« وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ»



ویژگی چهاردهم: کار برای خدا باعث نصرت دین الهی و غلبه دین می شود و باعث جهاد برای خدا می شود.



جمهوی اسلامی ایران، ثمره اقدام و عمل برای خدا است.اقدام مخلصانه امام، عمل الهی ملت و ثمره تلاش نخبگان حوزه و دانشگاه، صبر و مقاومت و در نهایت رای قاطع نود و هشتمی ملت به جمهوری اسلامی ایران بود. 


أرجی آیة في القرآن الکریم 


شفاعت یک استحقاق است.



آیه امید در قرآن کریم کدام آیه شریفه است؟ أرجی آیة في القرآن الکریم.

بحثی کوتاه قرآنی از آیة الله کعبی: 

یکی از ویژگی های پیامبر گرامی اسلام #محمد مصطفی نزول #وحی و #نور مطابق رویدادها بود هر اتفاقی می افتاد خداوند برای هدایت جامعه وحی نازل می کرد.

 این وحی نشانه قابلیت و رحمت واسعه الهی است که پیامبر داشت و #قلب و عقل و جایگاه پیامبر آن قابلیت را داشت. 

بنا بر روایت بن عباس حدود پانزده روز وحی نازل نشد پیامبر هم #غمگین و ناراحت، که چه اتفاقی افتاده است.  مشرکین در مقابل #شاد بودند که آسمان #قطع #رابطه کرد و پیام نمی آید تا اینکه آیات شریفه نازل شد: « - وَ الضُّحىوَ اللَّیْلِ إِذا سَجی ما وَدَّعَکَ رَبُّکَ وَ ما قَلى وَ لَلْآخِرَةُ خَیْرٌ لَکَ مِنَ الْأُولى وَلَسَوْفَ یُعْطیک ربک فترضی»

یعنی قسم به روز روشن و قسم به شبانگاهان که محل سکون و آرامش است که ای پیامبر، خدا تو را رها نکرده است . «ما قلی» یعنی از شما روی بر نگردانیده است.

 و پیامبر خوشحال شد و وقتی جبرییل نازل شد پیامبر سوال کرد جبرییل فرمود من مامورم و طبق تکلیف عمل می کنم تا اینکه آیات نازل شد «و للآخرة خیر لک من الاولی و لسوف یعطیک ربک فترضی» یعنی در آینده آنقدر خداوند به شما خواهد داد که رضایت شما کسب می شود. که در روایات هست که این آیه، «أرجی آیة في القرآن» است. یعنی امیدوار کننده ترین آیه است.

 اهل سنت می گفتند ارجی آیه، آیه «قل یا عبادي الذین اسرفوا علی أنفسهم لا تقنطوا من رحمة الله» است و به توبه وحشی ربط می دادند که توبه کرد اما پیامبر دیگر نخواست او را ببیند و البته وحشی در نهایت، عاقبت به خیر نشد.

 منتهی این آیه «لسوف یعطیک ربک فترضی» یعنی شفاعت پیامبر اکرم شامل امتش می شود. «ادخرت شفاعتي لأهل الکبار من أمتي»

 امام صادق می فرماید که پیامبر آنقدر شفاعت می کند که ندا از پروردگار می آید أفرضیت و پیامبر می فرماید رضیت یا ربي. پس أرجی آیه و امید وارکننده ترین آیه همین آیه و لسوف یعطیک ربک فترضی است.

اما شفاعت پیامبر شروطی دارد که در ادامه آیه آمده است و دستور العملی است که خداوند به پیامبر می دهد؛

« فاما الیتیم فلا تقهر و اما السائل فلا تنهر و أما بنعمة ربک فحدث» 

چهارچوب شفاعت شکر نعمت است. و شکر نعمت به این است که انسان توجه به خدا و پیامبر را ابراز کند به تکریم و مهربانی با امت پیامبر.

شفاعت پارتی بازی نیست و در قرآن و سنت پیامبر و مکتب اهل بیت پارتی بازی  وجود ندارد.

 یک استحقاق است و در نتیجه استغفار است و در نتیجه اکسیر محبت به پیامبر و اهل بیت پیامبر به دست می آید و إن المحب لمن یحیب مطیع. 

آیة الله الشیخ عباس الکعبي افتتح مساء أمساء أمس مهرجان التراث و الصنائع الیدویة في قصر الحمیدیة التراثي و زار بناء و آثار القصر الذی الواقع علی ریف کرخة في مدینة الحمیدیة

و قال عضو مجلس خبراء القیادة:

الیوم نحن في الحمیدیة مع أهلها الأخیار الأشراف الکراماء بهذا القصر الثراثی المشید بأهله الذي یأخذنا الی أعماق التاریخ و الذي کان مقرا في أثناء الحرب الفروضة للمجاهدین فلذا یحمل عنوان الشهید علی هاشمي و کذلک في الفترة الکعبیة و له دلالات ولائیة و ربما علی حد اطلاعي یرجع الی قبل تلک الفترة 

اضافة الی احیاء الثراث الشعبي و ابراز الهویة الناصعة بإمکاننا أن نحول هذا المحل الی منتزه الحمیدیة التراثي حیث یمکن أن یحتوي علی مسبح و اشجار مثمرة و کذلک فندق او مطعم او محل للراحة و السیاحة لأهالي الحمیدیة.


الحمیدیة بأهلها الولائیین الأوفیاء یستحقون کل تقدیر و نسأل الله أن یوفق المسئولین لخدمة هولاء الناس المحرومین الذین لهم وقفات مشرفة

و أدوا ما علیهم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی، عصر دیروز جشنواره میراث فرهنگی و صنایع دستی به دست آیة الله کعبی در محل کوشک تاریخی دوران قاجاریه در شهرستان حمیدیه افتتاح شد.

آیة الله کعبی از بنای تاریخی قصر تاریخی و از رودخانه کرخه بازدید نمود. آیة الله کعبی در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت:

اینجا ظرفیت دارد که تبدیل شود به اردوگاه سیاحتی شهرستان حمیدیه شامل چند بخش، بخشی در مورد میراث فرهنگی و اجتماعی مردم حمیدیه که می تواند بحث کار آفرینی را هم پیش ببرد و بخشی تفریحگاه و بخشی مزرعه نمونه و بخش دیگر بخش سیاحتی.


جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و توجع به بخش تعاون و طرف قرار داد شدن با بخشهای کار آفرین می تواند اینجا را متحول کند

در خصوص اشتغال و اشتغال جوانان حمیدیه  عرض می کنم که چند شیوه قابل توجه است اولا احیای ظرفیت اشتغال در بخش کشاورزی،

  در استانهای دیگر پنجاه درصد ظرفیت اشتغالشان از بخش کشاورزی است اما متاسفانه در خوزستان تنها نوزده درصد است و شهرستان حمیدیه می تواند قطب صیفی جات شود اگر به هر جوان از جوانان حمیدیه دو هکتار از زمینعای منابع طبیعی برای این کار تخصیص داده شود چقدر کار می تواند پیش ببرد 

دوما بنگاههای اشنغال زود باز ده 

ظرفیت سوم با توجه به ظرفیت رودخانه کرخه که باید خصوصا تابستان آب به آنها اختصاص داده شود و بتوانند حوضچه های ماهی بزنند که در روشی علمی می توان با بیست ملیون تومان اعتبار در پنجاه متر حوض ماهی درآمد زایی کنند که البته آموزش نیاز دارد.

من به جوانان حمیدیه توصیه می کنم انجمن و باشگاههای کار آفرینی درست کنند و فرمانداری و دستگاههای مربوطه ، اطلاعات کار را به مردم بدهند. نباید عده ای از رانت اطلاعات کار استفاده کنند اما جوانان جویای کار از این امر محروم باشند طبعا صنایع دستی و غذایی خیلی می تواند کمک کند منتهی همت هم می خواهد.

 بدون همت کار به وجود نمی آید از جمله سوغات حمیدیه 

و از جمله کارهای تولیدی تبلیغ و بازاریابی با نام سوغات حمیدیه است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در یادمان شهدا در اهواز در پادگان شهید محمودوند ضمن اقامه نماز مغرب و عشاء و زیارت شهیدان تازه تفحص شده طی سخنان مهمی اقتصاد مقاومتی در گفتار مقام معظم رهبری را ادامه مبارزه منفی امام خمینی قدس سره الشریف بر علیه استعمار و استکبار دانستند. 

آیة الله کعبی سه جریان خطرناک را در مقابل راه امام و شهیدان برشمردند و به تحلیل اوضاع کنونی پرداختند.

سخنان ایشان در پادگان شهید محمودوند در یادمان شهدا به این شرح است؛

در محضر شهیدان حاضر و تازه تفحص شده و زیارتگاه شهدا و کاروانهای راهیان نور و خادمان شهدا و آغاز سال 1395 که از طرف رهبر معظم به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده و بیانات ارزشمند ایشان در ابتدای سال از خدای متعال مسألت می نماییم که در ظل توجهات حضرت ولی عصر و به برکت حضور شهدا و کاروانهای راهیان نور که سال نود و پنج سال تعجیل در فرج آقا امام زمان و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر امام و شهدا با محوریت،  و پرچمداری رهبری عظیم الشأن باشد.


شهدای عزیز قدرت برای اسلام تولید کردند و حجت الهی هستند برای همه ما و نظاره گر اعمالمان هستند و سعادت دنیا و آخرت همه ما در رهروی راه شهیدان است.

 خط امام و خط شهیدان که امروز در بیان و راه و حرکت مقام معظم رهبری مدظله العالی خلاصه می شود حرکت نجات بخش ملت ایران است و باعث سعادت دنیا و آخرت است.

بحث مهمی که در محضر شما می خواهم داشته باشم و به این معنویت و نورانیت هم ارتباط دارد 

خطرهایی است که راه شهیدان را تهدید می کند.

در رأس همه وجود شبکه نفاق پیچیده ای که چه بسا به نام امام و به نام ایران و به نام زندگی بهتر می خواهند ملت را از خط شهیدان و خط ولایت جدا کنند و راهی غیر از راه و رسم شهیدان را می خواهند بیان کنند ما نمی توانیم در جلساتمان فقط به شکلیات و تشریفات ارتباط با شهیدان بپردازیم اما از محتوا غافل شویم.

 

سه جریان عمده راه شهیدان و راه راستین ملت ایران و انقلاب را تهدید می کنند که به مکر و فریب دشمنان، آمریکا و اسرائیل ختم می شود اما در داخل طراحی های عجیبی دارند؛


خط اول غرب گراها و طرفداران غربند کسانی که به این نتیجه رسیده اند که برای رشد و اعتلای کشور از فرق سر تا نوک پا باید غربی شویم اما فعلا با پوشش خط امام می خواهند این راه را دنبال کنند.

 

خط دوم نفع گراها، که دنبال برنامه ای تؤوری نیستند. دنبال نام و نانند. از هر راهی که تامین شوند و اینها در غالب جناحها و احزاب رسمی چه احزاب در قدرت و چه احزاب خوش نام قرار بگیرند در نهایت دنبال اهداف خودشان هستند.


 جریان سوم جریان عمل گرا به زبان ساده کسانی که می گویند معمار و بنا و متخصص هستیم. به زبان علوم سیاسی "تکنوکرات" و فن سالارند و کاری ندارند تخصصشان در خدمت چه مجموعه ای باشد و از لحاظ ارزشها و باورها هم کاری به این بحث ها ندارند. الزاما اینها دشمن اجنبی نیستند اما عمل گرا هستند و نگاهشان صرفا از موضع تخصص است اینها سه جریان در مقابل جریان چهارمند که به آن جریان انقلاب اسلامی می گوییم.

این سه جریان در ابتدای انقلاب با آرم و نشان ضدیت با انقلاب آمده بودند.


اما امروز جریان نفاق پیچیده با آرم و نشان اسلام و شهدا و اهل بیت ممکن است بیاید جلو این جریان نفاق پیچیده جریانی است که در مقابل خط ولایت ایستاده است این جریان معتقد است انقلاب تمام شد. انقلابی بود در سال پنجاه و هفت و تمام شد و برای حفظ جمهوری اسلامی از انقلابی گری باید فاصله بگیریم و انقلابی گری از منظر آنها یعنی تندروی.

از منظر آنها جمهوری اسلامی یعنی منافع ملی و منافع ملی یعنی حفظ قدرت و تامین آب و نان به هر قیمتی و همه راهها به آمریکا ختم می شود و چنین جریانی امروز با نام و نشان اسلامی به این نتیجه رسیده است و ولو از ارزشهای اسلامی حدف کنیم تا اوضاعمان بهتر شود هیچ اشکالی ندارد.

در برجام یک، کسب رضایت آمریکا هدف بود.

 در برجام دو، دنبال این هستند که از مقاومت و روحیه انقلابی به نام وحدت ملی فاصله بگیریم گویی که ملت با هم قهرند.

جریان غرب گرا و نفع گرا و عمل گرا که در مقابل ولایت ایستاده اند طراحیشان تسلیم ملت ایران در مقابل آمریکا است در حالی که گزینه سوم که اقتصاد مقاومتی است وجود دارد. 

اقتصاد مقاومتی در فرهنگ امام راحل اسمش مبارزه منفی است و اقتصاد مقاومتی رهبری معظم ادامه  مبارزه منفی امام راحل است که  در تحریر الوسیلة بحث شده است.

در «فصل في الدفاع»،  امام،  شانزده مسئله بیان می کنند که بخشی از آن مبارزه منفی اقتصادی با دشمن است. که هرگونه اقدام و تلاش و روابط اقتصادی که باعث استحکام و استیلای دشمنان اسلام و بیگانگان شود حرام شرعی است و وضعا هم معامله باطل است.

اقتصاد مقاومتی در زمان ما می گوید اگر واردات خارجی باعث تضعیف تولید داخلی شود حرام است و وضعا هم باطل است باید فرهنگ خرید و واردات با تشویق استعمال کالای داخلی در ایران کم شود. 

در زمان اقتصاد مقاومتی به شکل ایجابی باید با خدا باوری دین باوری  و خود باوری  به سمت تقویت اقتصاد و تولید داخلی و فرهنگ کار و تلاش و حرکت و ایجاد اشتغال حرکت کنیم.

دشمن فراتر از جنگ فرهنگی جنگ اقتصادی هم با ما می کند. تداوم راه شهدا این است که متدینین به سمت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.