پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

آیت الله کعبی لحظاتی قبل به دعوت امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی برای شرکت در مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب استان آذربایجان‌شرقی وارد این استان شد.

در این مراسم که قبل از ظهر روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه در تالار مصلی اعظم حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف) تبریز برگزار می‌شود، ۹۲ نفر از طلاب مدارس علمیه استان آذربایجان‌شرقی که کارگاه‌های آموزشی لازم را گذرانده و در مصاحبه علمی پذیرفته شده‌اند، در حضور خانواده خود ملبس به لباس مقدس روحانیت خواهند شد.

التقی مدير و أعضاء المجمع العالمي للتقريب بين المذاهب الاسلامية مساء اليوم بآية الله الشيخ عباس الكعبي في الاهواز و في مركز الامام الحسين عليه السلام. 

التقى اعضاء حملة رد الجميل لاغاثة المتضررين من الفيضانات و السيول في الجمهورية الاسلامية، مساء اليوم مع آية الله الشيخ عباس الكعبي في حسينية مركز الامام الحسين عليه السلام في الاهواز بمعية السيد كاظم الجابري مدير المجمع العالمي للتقريب بين المذاهب الاسلامية في العراق.
و تضم هذه الحملة التي استقرت منذ أيام في الاهواز و تحمل شعار رد الجميل في حضور رمزي يحمل رسالة الود و التضامن مع المتضررين عن السيول في خوزستان، شخصيات عديدة منهم  الشيخ عبد الامير الكيلاني امام و خطيب جامع شاكر العبود/البغداد،
 الشيخ صفاء المالكي امام و خطيب جامع ابو خصيب  في منطقة الزبير،
 الشيخ حسن الذكري امام و خطيب و عضو مؤسسه الوحده الاسلاميه
 الشيخ علاء الربيعي مسئول قسم العلاقات العامة لمجمع العالمي للتقريب المذاهب من بغداد. علي الشويلي مسئول قسم الاعلام لمجمع تقریب المذاهب  في ذي قار، حسين الحلفي اداره المجمع من بغداد،  مهدي الطائي عضو المجمع العالمي من بغداد، حسين العيداني قسم الاعلام في مجلس محافظة البصرة و علماء و ناشطين آخرين.




مدت زمان: 5 دقیقه 20 ثانیه 


در پی سیل ویرانگراستان  خوزستان و وارد آمدن خسارتهای فراوان به خانه و کاشانه و مزارع مردم ولایتمدار این خطه، آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، طی نامه ای به آیت الله کعبی تالم و تاسف شدید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را ابراز نموده و حضور روحانیت در صحنه جهادی دفاع از خانه و زمینهای مردم در برابر سیل در کنار مردم و جوانان محلی را ستودند.

متن کامل این نامه به این شرح است: 

حضرت آیت الله شیخ عباس کعبی (دامت برکاته)

عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری 

سلام علیکم

حادثه سیل ویرانگر در استان خوزستان و مشکلات به وجود آمده برای مردم عزیز آن دیار موجب تألم و تأسف شدید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گردید. حضور روحانیت در صفوف مقدم جبهه مقاومت مردمی در مقابل با این حادثه ناگوار یادآور مقاومت هشت سال دفاع مقدس مردم آن خطه عزیز در دفاع از میهن اسلامی است .

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن درک شرایط سخت پیش آمده برای مردم خوزستان، حضرتعالی را که از اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می باشید به عنوان نماینده تام الاختیار از سوی جامعه مدرسین جهت امر نظارت، هماهنگی و جلب مشارکت های مردمی برای تسکین آلام و کمک به بازسازی تا رفع کامل مشکلات، تعیین و منصوب می نماید.

امید است با همکاری مسئولین و مدیران منطقه و خصوصاً مردم شریف استان و سایر مناطق کشور، کار بازسازی اماکن مسکونی و جبران خسارت های مردمی هر چه زودتر شروع و موجبات رضایتمندی مردم فراهم گردد. ان شاء الله


محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

۱۳۹۸/۱/۲۹





در کنار جوانان بومی و محلی و قهرمان این روزهای خوزستان که با احداث و استحکام کیلومترها سیل بند مانع از ورود آب به شهرها و روستاها شدند و شهرهایی از جمله حمیدیه، سوسنگرد و بستان و مناطقی همچون عین دو را از خطر قطعی غرق شدن زیر آب نجات دادند قهرمانانی هم بودند که از دیگر استانها به یاری برادران خود شتافتند.

سید عقیل موسوی و سید علی هاشمی، دو صیاد بندر امام حسن علیه السلام گناوه با ثبت نام و اعلام آمادگی به معاونت نیروی دریایی سپاه پاسداران بدون هیچ دستمزدی با قایق صیادی خود یک هفته در شعیبیه مستقر شدند و مردم سیل زده و آسیب دیده از سیل آن منطقه را از روستاهای محاصره شده در آب جا به جا کردند.

وقتی از آنها دلیل این کارشان را پرسیدیم گفتند: ما وضعیت مردم را در رسانه ملی و شبکه های اجتماعی دیدیم و تصمیم گرفتیم کاری کنیم. برای همین صید را تعطیل کردیم و به شعیبیه آمدیم.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی سردار تنگسیری مسئولیت اعزام کاروان قایقهای مردمی را در قالب بسیج دریایی به عهده دارد. آیت الله کعبی در آغاز بحران سیل از ایشان درخواست اعزام قایق های انبوه برای جابه جایی مردم و امداد رسانی به سیل زدگان را داشتند. چندی پیش سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه از اعزام کاروان قایق‌های مردمی در قالب بسیج دریایی از جاسک، بندر لنگه، عسلویه، بوشهر و ماهشهر به استان سیل زده خوزستان خبر داد.

یکی از مسئولین قرارگاه امدادرسانی امام حسین علیه السلام (قرارگاهی که مدتی است برای امدادرسانی به سیل زدگان استان خوزستان توسط آیت الله کعبی در اهواز تاسیس گردیده است) که برای رساندن محموله آرد و خرما این قرارگاه، به سیل زدگان شعیبیه به این منطقه رفته بود از ایثار این دو صیاد می گفت:

...در راه که می رفتیم یک جایی قایق چون سنگین بود وسط آبهای پشت سیل بند گیر افتاد. سید عقیل موسوی و سید علی هاشمی و محلی هایی که همراه آنها بودند از قایق پر از گونی آرد و خرما و آب پیاده شدند و سعی کردند قایل را از شکاف یکی از سیل بندها که به سمت رودخانه می ریخت رد کنند و در رودخانه بیاندازند تا راهی را به سوی روستاهای محاصره شده در آب پیدا کنند. قایق بارها روی آسفالت زیر آب کشیده شد و پره موتور به سنگها خورد اما عزم دو قایق ران بر این بود که کمک های مردمی را به روستاهای محاصره شده در آب برسانند و در نهایت هم موفق شدند که قایق را به رودخانه بیاندازند.

میان هکتارها آب وقتی به طرف روستا می رفتیم از سید عقیل پرسیدم چرا به شعیبیه آمدی؟ بندر گناوه کجا و شعیبیه کجا؟ سید عقیل گفت: در تلوزیون مردم سیل زده را دیدیم و دوست داشتیم برای آنها کاری کنیم اول میخواستیم به گلستان برویم بعد که قضیه سیل خوزستان پیش آمد به شعیبیه آمدیم تا مردم و وسایلشان را جا به جا کنیم و کمک های مردمی را به روستاها برسانیم. 

پرسیدم چند روز است که اینجایید: گفت: سه روز و تا بشود می مانیم. 

یکی از محلی ها به نام ابو حبیب که در کنار ما ماند و کمک کرد و راه را نشان میداد به من نگاه کرد و گفت: اینها قهرمانند. چه کسی حاضر می شود قایق صیدش را روی آسفالت زیر آب رفته بکشد. سید علی که گفت و گوی عربی ما را با لبخند گوشه لبش گوش می داد   گفت: چی میگه: گفتم: ابو حبیب میگه شما قهرمانید. سید علی گفت: کاری نکردیم. وقتی به روستای محاصره شده در آب رسیدیم‌و آر و خرما و آب را توزیع کردیم انگار دنیا را به دو صیاد گناوه ای داده بودند. پاهای محلی ها و نیروهای جهادی که همراه ما بودند تا مچ در گل رفت و گونی ها را برای رساندن به خانه فقرا به دوش کشیدند اما خوشحالیشان را هم نمی توانستند پنهان کنند. به هفت روستا رفتیم و کمک ها را توزیع کردیم. نماز و نهار را مهمان خانه ابو حبیب بودیم. خانه ای که آن هم در اب محاصره بود اما ابو حبیب به شهر رفت و آمد داشت و می توانست در روستایی که ۳۷ خانوار دارد زندگی را به خوبی بگذراند. ابو حبیب سفره را در حسینیه ای که داخل همان خانه محاصره شده بنا کرده بود و هر سال مراسم های محرم را در آن برگزار می کرد برای ما نان محلی آورد. عصر که به ساحل شعیبیه برگشتیم. یکی از روستاییان به طرف من آمد و گفت عده ای جمع شده اند و باید به روستایی بروند تا وسایل خود را منتقل کنند. سید عقیل نگاهی به من انداخت و گفت:چی میگه؟ جریان را گفتم.‌سید عقیل گفت: بهش بگو بره اونجا الان ما میاییم و میبریمشون! با اینکه همه خسته بودیم اما این جمله صیاد جوان دوباره همه را به وجد آورد.

از این دست قهرمانها و نیروهای مردمی امروز در مناطق سیل زده بسیار دیده می شوند که مایه افتخار کشورند.



بیش از صد طلبه گروه جهادی استان مرکزی که برای کمک به سیل زدگان و آسیب دیدگان استان خوزستان به اهواز آمده اند  در مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام اهواز مستقر هستند.

طی مراسمی  یکی از طلاب گروههای جهادی استان مرکزی در قرارگاه امام حسین علیه السلام اهواز به نام حجت الاسلام، مهدی خلیلی که طلبه حوزه علمیه امام خمینی (قدس سره الشریف) شهرستان اراک است، بعداز ظهر امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین به دست حضرت آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و متولی مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام و قرارگاه مردمی امام حسین (امدادرسانی به سیل زدگان خوزستان ) به افتخار ملبس شدن به لباس روحانیت نایل آمد.


بیان أساتذة و طلاب حوزة الإمام الحسین علیه السلام العلمیة تحت اشراف آیة الله الکعبي دامت برکاته

بمناسبة إستقبال وفد حرکة النجباء من العراق لإغاثة المتضررین من الفیضان في محافظة خوزستان

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله رب العالمین نحمده حمد الشاكرين و نشكره شكر الحامدين في الشدة و الضراء كما نحمَدُه في الرخاء و السراء و الصلاة و السلام علي سيدنا و مولانا و حبيب قلوبنا النبي  المصطفي محمد و آله الطييبن الطاهرين 


قال الله تعالي (تعانوا علي البر و التقوی)


في البدء نتقدم بأحرّ التهاني و التبریکات إلی إلأمة الإسلامیة جمعاء و إلی مراجعنا العظام و علمائنا الأعلام و علی مقدمتهم قائد الثورة الإسلامیة السید المفدّی الإمام الخامنئی دام ظله الوارف و المرجعیة العُلیا في النجف الأشرف آیة الله العظمی السید السیستاني دامت برکاته و ذلک بمناسبة الأعياد الشعبانيه و مواليد الائمة الأطهار علیهم السلام ، خاصة و نحن على أعتاب مولد ولي نعمتنا الإمام الثاني عشر الحجة المنتظر صلوات الله عليه و علي آبائه الطاهرين و جعلنا الله  و إياكم  من خيار مواليه و أنصاره


حوزه إمام الحسين العلمية تحت إشراف آية الله الكعبي دامت برکاته بقلوب مِلئُها المحبة و أفئدة تنبضُ بالمودة و کلمات تبحث عن روح الإخوة ترحب کمالّ الترحیب بحضور الإخوة المجاهدين الأعزاء المشاركين و المساهمين مع إخوتهم أهالی محافظة خوزستان المتضررين بالسيول و نشكر تفضلهم بالمساعدات و علی طلیعتهم فضلية الشيخ الحجة المجاهد شيخ أكرم الكعبي حفظه الله و رعاه أمين عام حركة النجباء لحزب الله في العراق و مندوبه المتواجد فی مجلسنا هذا ، المجاهد البطل الأخ ابو عباس و جميع  مرافقيه و ملازميه و نقول لهم بكل رحابة أهلا و سهلا و زدتم المکان عزا و شرفا فوق عزه و شرفه لإنتسابه  لسید الشهداء أبي عبداللهعلیه السلام

و جدير بأن أذكر لضیوفنا الأجلاء 

أنّ حوزة الإمام الحسين علیه السلام العلميه بطلابها و أساتذتها  من بداية حدث الفيضان و تضرر الأهالي حسب واجبهم الشرعي دخلوا الساحة و فرضوا علی أنفسهم الجُهد و الجِهاد في دفع الأذى و البلاء عن المتضررين بكل ما يمتلكون من عِدة و عُدة و قوة  ، و بحمدالله و منِّه بحسب وسعهم لایزالون في جانب الشعب الوفي و اللتعبئة العامة و قوّات الأمن و الجیش یُساهمون في دفع المحن و الآلام عن المتضررين 

و مرة أخرى نفصح عن شكرنا الجزيل و الجميل و تقديرنا للإخوة المجاهدين القادمين علينا من العراق العزيز الشقیق الذین تشرفنا بمجیئهم من دیار علی و الحسین علیهما السلام و نشكر فضلهم فانّ ما قدموا به هو بعينه مصداق للآيه الشريفة (و تعانوا علي البر و التقوي) و الحديث النبوي الشریف (الله تعالی بعون المؤمن ما كان المؤمن بعون أخيه) نسأل الله تعالی يكون بعونكم و ينصركم و يتقبل قُرُباتكم و يحفظ بلدكم و يمنُّ عليه بالأمن و الأمان إنّه ولي قدير و بالإجابة جدير.   

دمتم و طبتم  

و السلام عليكم و رحمت الله و بركاته




صبح دیروز شنبه ۱۰فروردین۱۳۹۸ آیت الله کعبی نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جلسه شورای بحران شهرستان دشت آزادگان حضور یافتند. 


آیت الله کعبی : 


از اهتمام و زحمات کلیه مدیران استانی و شهرستان در جهت رفع مشکلات پیش آمده تشکر می کنم.


💠 بحران سه مولفه مهم دارد:

  ✔در بحران، تهدید جدی است

 ✔در بحران، فرصت برای تصمیم گیری اندک است

 ✔در بحران، اصل غافلگیری اتفاق می افتد.

💠 در شرایط بحرانی نباید دنبال مقصر بگردیم.

💠 در بحران باید همبستگی، هم افزایی، بالا بردن سطح توانمندی جهت کنترل بحران و توجه به آلام مردم در راس امور باشد.

💠 دستگاههای نظارتی جهت ریشه یابی دلایل این بحران و بررسی این حوادث باید به میدان بیایند.

💠 وظیفه همگان در حال حاضر در کنارهم و باهم بودن جهت کمک و همیاری به مردم است.

💠 *باید از تشنج بی جا و ایجاد استرس به مردم جلوگیری شود.*


💠مردم عزیز باید برای کنترل این وضعیت به مسئولان کمک کنند.


💠 حداقل امکانات را باید برای مردمی که جابجا می شوند فراهم کرد.

💠 مسئولان باید سریع و کامل نسبت به ارزیابی خسارات مردم اقدام کنند.

💠 مسئولان در ارزیابی ها و کارشناسی خسارتهای مردم باید ارزیابی واقعی انجام دهند تا خسارات مردم به صورت واقعی تامین شود.

💠 *مسئولان در برآورد خسارتهای سیل اخیر باید خسارتهای ناشی از سیل بهمن ۹۷(رفیع، حاجیه، آلبوعفری، مچریه، سویدانی و ..)و نیز سیل سال ۹۵( شعیبیه و مسیر دز) را نیز جبران کنند.*