پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در یادمان شهدا در اهواز در پادگان شهید محمودوند ضمن اقامه نماز مغرب و عشاء و زیارت شهیدان تازه تفحص شده طی سخنان مهمی اقتصاد مقاومتی در گفتار مقام معظم رهبری را ادامه مبارزه منفی امام خمینی قدس سره الشریف بر علیه استعمار و استکبار دانستند. 

آیة الله کعبی سه جریان خطرناک را در مقابل راه امام و شهیدان برشمردند و به تحلیل اوضاع کنونی پرداختند.

سخنان ایشان در پادگان شهید محمودوند در یادمان شهدا به این شرح است؛

در محضر شهیدان حاضر و تازه تفحص شده و زیارتگاه شهدا و کاروانهای راهیان نور و خادمان شهدا و آغاز سال 1395 که از طرف رهبر معظم به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده و بیانات ارزشمند ایشان در ابتدای سال از خدای متعال مسألت می نماییم که در ظل توجهات حضرت ولی عصر و به برکت حضور شهدا و کاروانهای راهیان نور که سال نود و پنج سال تعجیل در فرج آقا امام زمان و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر امام و شهدا با محوریت،  و پرچمداری رهبری عظیم الشأن باشد.


شهدای عزیز قدرت برای اسلام تولید کردند و حجت الهی هستند برای همه ما و نظاره گر اعمالمان هستند و سعادت دنیا و آخرت همه ما در رهروی راه شهیدان است.

 خط امام و خط شهیدان که امروز در بیان و راه و حرکت مقام معظم رهبری مدظله العالی خلاصه می شود حرکت نجات بخش ملت ایران است و باعث سعادت دنیا و آخرت است.

بحث مهمی که در محضر شما می خواهم داشته باشم و به این معنویت و نورانیت هم ارتباط دارد 

خطرهایی است که راه شهیدان را تهدید می کند.

در رأس همه وجود شبکه نفاق پیچیده ای که چه بسا به نام امام و به نام ایران و به نام زندگی بهتر می خواهند ملت را از خط شهیدان و خط ولایت جدا کنند و راهی غیر از راه و رسم شهیدان را می خواهند بیان کنند ما نمی توانیم در جلساتمان فقط به شکلیات و تشریفات ارتباط با شهیدان بپردازیم اما از محتوا غافل شویم.

 

سه جریان عمده راه شهیدان و راه راستین ملت ایران و انقلاب را تهدید می کنند که به مکر و فریب دشمنان، آمریکا و اسرائیل ختم می شود اما در داخل طراحی های عجیبی دارند؛


خط اول غرب گراها و طرفداران غربند کسانی که به این نتیجه رسیده اند که برای رشد و اعتلای کشور از فرق سر تا نوک پا باید غربی شویم اما فعلا با پوشش خط امام می خواهند این راه را دنبال کنند.

 

خط دوم نفع گراها، که دنبال برنامه ای تؤوری نیستند. دنبال نام و نانند. از هر راهی که تامین شوند و اینها در غالب جناحها و احزاب رسمی چه احزاب در قدرت و چه احزاب خوش نام قرار بگیرند در نهایت دنبال اهداف خودشان هستند.


 جریان سوم جریان عمل گرا به زبان ساده کسانی که می گویند معمار و بنا و متخصص هستیم. به زبان علوم سیاسی "تکنوکرات" و فن سالارند و کاری ندارند تخصصشان در خدمت چه مجموعه ای باشد و از لحاظ ارزشها و باورها هم کاری به این بحث ها ندارند. الزاما اینها دشمن اجنبی نیستند اما عمل گرا هستند و نگاهشان صرفا از موضع تخصص است اینها سه جریان در مقابل جریان چهارمند که به آن جریان انقلاب اسلامی می گوییم.

این سه جریان در ابتدای انقلاب با آرم و نشان ضدیت با انقلاب آمده بودند.


اما امروز جریان نفاق پیچیده با آرم و نشان اسلام و شهدا و اهل بیت ممکن است بیاید جلو این جریان نفاق پیچیده جریانی است که در مقابل خط ولایت ایستاده است این جریان معتقد است انقلاب تمام شد. انقلابی بود در سال پنجاه و هفت و تمام شد و برای حفظ جمهوری اسلامی از انقلابی گری باید فاصله بگیریم و انقلابی گری از منظر آنها یعنی تندروی.

از منظر آنها جمهوری اسلامی یعنی منافع ملی و منافع ملی یعنی حفظ قدرت و تامین آب و نان به هر قیمتی و همه راهها به آمریکا ختم می شود و چنین جریانی امروز با نام و نشان اسلامی به این نتیجه رسیده است و ولو از ارزشهای اسلامی حدف کنیم تا اوضاعمان بهتر شود هیچ اشکالی ندارد.

در برجام یک، کسب رضایت آمریکا هدف بود.

 در برجام دو، دنبال این هستند که از مقاومت و روحیه انقلابی به نام وحدت ملی فاصله بگیریم گویی که ملت با هم قهرند.

جریان غرب گرا و نفع گرا و عمل گرا که در مقابل ولایت ایستاده اند طراحیشان تسلیم ملت ایران در مقابل آمریکا است در حالی که گزینه سوم که اقتصاد مقاومتی است وجود دارد. 

اقتصاد مقاومتی در فرهنگ امام راحل اسمش مبارزه منفی است و اقتصاد مقاومتی رهبری معظم ادامه  مبارزه منفی امام راحل است که  در تحریر الوسیلة بحث شده است.

در «فصل في الدفاع»،  امام،  شانزده مسئله بیان می کنند که بخشی از آن مبارزه منفی اقتصادی با دشمن است. که هرگونه اقدام و تلاش و روابط اقتصادی که باعث استحکام و استیلای دشمنان اسلام و بیگانگان شود حرام شرعی است و وضعا هم معامله باطل است.

اقتصاد مقاومتی در زمان ما می گوید اگر واردات خارجی باعث تضعیف تولید داخلی شود حرام است و وضعا هم باطل است باید فرهنگ خرید و واردات با تشویق استعمال کالای داخلی در ایران کم شود. 

در زمان اقتصاد مقاومتی به شکل ایجابی باید با خدا باوری دین باوری  و خود باوری  به سمت تقویت اقتصاد و تولید داخلی و فرهنگ کار و تلاش و حرکت و ایجاد اشتغال حرکت کنیم.

دشمن فراتر از جنگ فرهنگی جنگ اقتصادی هم با ما می کند. تداوم راه شهدا این است که متدینین به سمت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.

نظرات  (۱)

باسمه تعالی
فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه
قریب 3 سال از دولتی که بنام تدبیر رسما شیطان بزرگ را کدخدای عالم خوانده بود و توصیه به فرمانبری از کدخدا می نمود گذشته است.
در این مدت مرتبا بصورت کاملا اتفاقی خطوط قرمز اسلام و انقلاب اسلامی با سرعتی حیرت آور شکسته می شود و حیرت انگیزتر آنکه حزب الله عزیز هنوز از موضع انفعال خارج نشده و تنها به محکوم کردن برخی موارد اکتفا می کند.
طرف مقابل نیز با درک عدم هوشیاری حزب الله شتابان بسوی حذف تمامی مولفه های قدرت داخلی به پیش می رود.دو عامل اساسی باعث تعلل حزب الله گردیده است 1- عدم درک صحیح از جریان عملیات نفوذ 2- عدم باور ضدیت با انقلاب نیروهایی که سابقه انقلابی داشته اند.
تاکید می کنم که منافقین بخوبی درک کرده اند که فعالیت فرهنگی دولت کارگزاران و اصلاحات نسل مورد نظر ایشان را با اولویت لذت و منفعت ساخته است و امروز نیازی به حمله مستقیم به مبانی اسلام نیست بلکه با موضع گیری های دو پهلو هم رهبری جریان غیر انقلابی جامعه را برعهده گرفته اند و هم از برخورد نیروهای انقلاب مصون مانده اند.
در عوض عملا تمامی مولفه های قدرت داخلی را یکی پس از دیگری از میان می برد
جاسوس هایی متعددی که توسط اطلاعات سپاه دستگیر شده اند همگی توسط اعضای هیات دولت به حساس ترین مراکز نظام راه یافته اند.اجازه بازرسی از تمامی مراکز مورد نظر غرب، انحلال سازمان فضایی و به تعطیلی کشاندن صنعت فضای، از میان بردن ماهانه چند هزار شغل، ایجاد رکود، قرداد های جدید نفتی که کشور را به پیش از ملی شدن نفت باز می گرداند، ارائه طرح تجزیه یمن، قطع بودجه سپاه قدس و فشار برای خروج از سوریه عراق و یمن و صدها خیانت دیگر نشان از عزم جزمی است که می رود تا انقلاب را به ورطه نابودی بکشاند.
در یک کلام به گزارش سایت خبری مشرق (کد خبر۵۵۰۴۳۸ )پایگاه تحلیلی گلوبال ریسرچ در مقاله ای نوشته: شماری از تحلیل‌گران، سیاست‌های روحانی در جهت گشودن بازار ایران به روی غرب را شبیه به سیاست‌های «دنگ شیاءوپینگ» پس از مرگ « مائو تسه دونگ» در حدود 4 دهه پیش می‌دانند. اما این سیاست‌های روحانی را بیشتر باید شبیه سیاست‌های اقتصادی «بوریس یلتسین» پس از فروپاشی دیوار برلین دانست تا سیاست‌های اقتصادی شیاءوپینگ.
در این میان افزایش جنون آمیز نقدینگی به میزان هزار هزار میلیارد تومان همچون بمبی ساعتی نظام را تهدید می کن(مراجعه کنید به مصاحبه با دکتر صمصامی :نقدینگی ایجاد شده در دولت روحانی منتظر جرقه است تا اقتصاد ایران را نابود کندکد مطلب: 482229 جهان نیوز) و از این مهمتر پرداخت بیش از 300 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک هاست که قطعا با توجه به تعطیلی پیاپی واحدهای تولیدی این تسهیلات نجومی به اشخاص ذی نفوذ و نزدیک به مراکز قدرت و ثروت تعلق گرفته است.
امروز باید حزب الله پاسخ دهد که اگر نظام تصمیم گرفت روزی جلوی شکسته شدن خطوط قرمز خود را بگیرد و یا حتی اگر مردم در انتخابات بعدی با رایی شکننده شخص دیگری را به ریاست جمهوری انتخاب نمایند و در مقابل فتنه گران تصمیم گرفتند همچون سال 90 و 91 با وارد کردن تنها 100 هزار میلیارد تومان به بازار ارز اقتصاد کشور را به نابودی بکشاند چه اقدامی از دست نیروهای نظام و خصوصا سپاه پاسداران برمی آید.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منافقین بعد از شکست فتنه تصمیم دارند که نظام را در دوگانه تغییر اساسی رفتار و یا انفجار اجتماعی (نه حرکت اعتراضی قشر غربگرا) ناشی از درک عمومی مبنی بر عدم کارآمدی اسلام سیاسی قرار دهند.
آیا صبر ما تنها مهلت دادن به اجرایی شدن پروژه منافقین نیست؟؟؟؟؟
باید طرحی نو در انداخت.....
خواهشمندم پاسخ خود را به rezanassirpour@gmail.com ارسال نمایید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی