پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

عکس از آرشیو اربعین ه.ش ۱۴۳۹/۱۳۹۶هق



 بیانیه حضرت آیت الله کعبی نماینده مردم شریف خو ستان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت آغاز حرکت مشایه مردم اهواز به سمت مرز چذابه


 

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلی الله علیه و اله : 

ان لقتل الحسین علیه السلام حرارة في قلوب المؤمنين لن تبرد ابدا


🏴 حرکت چهل  هزار نفری پیاده روی بزرگ اربعین که امروز  از مسیرهای ۱۰ گانه مسیر اسماعیلیه، مسیر الحایی، لشرآباد، ملاشیه ، شهرک اهواز، کوی سادات، گلدشت، کوی علوی(شلنگ آباد، مندلی و کوی انقلاب به سمت منطقه عین دو به سمت مرز چذابه آغاز شده است، رزمایش اقتدار حسینی  مردم عاشورائی اهواز و نماد ولایتمداری و بصیرت و دشمن شناسی و خروش مردمی و غیرت شیعی در دفاع از مکتب اهل بیت علیهم السلام و تضمینی فداکارانه و بیعتی حسینی  برای پاسداری ازدین و کشور و امنیت و عزت و مقابله با مزدوران و کینه توزان و معاندان و تفرقه افکنان و تکفیریها و وهابیت خبیث است.


🏴 قدر این همه شور و شعور و سرمایه و ذخیره و گنج اجتماعی را بدانیم. اقتدار عظیم اجتماعی امروز؛ شراره های شعله آتش عشق حسینی است؛ که  دلباختگان راه حسین علیه السلام را از خود بی خود کرده است.


🏴 اربعین حسینی در این سالها همه نقشه ها ی دشمن را خنثی کرده است و پیام وحدت و برادری و عشق و مهربانی و خدمت و کرامت انسانی و مقاومت و فداکاری و حضور مردمی  درصحنه ؛ در مقابله با شیاطین و دشمنان دین و ملت را به ارمغان اورده است.


🏴 زبان قاصر است از تشکر از این خروش حسینی و عزم و اراده و همت و غیرت دینی شیفتگان مکتب و راه  و زیارت اباعبدالله علیه السلام در اربعین حسینی. از خداوند متعال مسالت می نمایم که این گامهای استوار صادقانه و مومنانه و عاشقانه را در صراط حسینی با ثبات تر گرداند و اجر و ثواب و خیر دنیا و اخرت را به همه شرکت کنندگان و موکب ها و هیات های عزاداری و رسانه ها و صدا وسیما و حافظان امنیت وخادمان به زورار حسینی عنایت نماید.


         بمنه و کرمه انه سمیع مجیب


      ۲۴ / مهرماه ۱۳۹۷ ه ش برابر

         ششم صفر المظفر ۱۴۴۰ ه ق


              الاقل _ عباس کعبی

           نماینده مردم خوزستان

        در مجلس  خبرگان رهبری



💠 آیت‌الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم(CFT) در مجلس گفت:

 🔺مصوبه مجلس مبنی بر الحاق ایران به کنوانسیون CFT، نه تنها نفعی برای کشور ندارد و گشایش اقتصادی ایجاد نمی‌کند، بلکه مضر هم هست و جلوی خیره‌سری و یکه‌تازی آمریکا علیه ملّت ایران را نمی‌گیرد و حرکتی طبق میل دشمن است.


🔺وی تأکید کرد: همانطور که رهبر معظّم انقلاب بارها تأکید کردند، اروپا هم قابل اعتماد نیست و مبنای گشایش اقتصادی را باید بر اساس مصوبات داخلی بگذاریم نه الحاق به کنوانسیون‌ها.


🔺عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: درست است که در مصوبه مجلس، مجموعه شرط‌هایی از جمله اینکه خلاف شرع و قانون نباشد و تعریف داخلی از تروریست ملاک است، امّا این شرط‌ها، مصرف داخلی دارد و از لحاظ خود کنوانسیون، اینگونه شرط‌ها اعتبار ندارد و به تعبیر فقهی، «خلاف ذات عقد» است.


🔺آیت‌الله کعبی تصریح کرد: فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان با لحاظ استعماری بودن CFT و سلطه آن و فشار بر مقاومت، باید درباره این لایحه نظر بدهند و نظر «شکلی» هم کافی نیست، بلکه شورای نگهبان باید از لحاظ محتوایی این کنوانسیون بسیار مهم را بررسی کند و نظر نهایی را بدهد.




شرکت در راهپیمایی با شکوه شهدای حادثه تروریستی رژه اهواز

دریافت
توضیحات: عیادت آیت الله کعبی از مجروحان حادثه تروریستی مجروحان اهواز



صبح امروز آیت الله کعبی به دیدار خانواده شهید رضا شعیبی یکی از شهدای جنایت تروریستی رژه در اهواز رفت. ایشان همچنین عصر دیروز از مجروحان این حادثه تاسف بارعیادت کرد. ایشان همچنین در مراسم تشییع با شکوه شهدای گرانقدر حادثه تروریستی رژه اهواز، حضور یافتند



⭕ بيان آية الله الشيخ عباس الكعبي حول الجريمة الارهابية في الاهواز



بسم الله الرحمن الرحیم  



قال الله تعالى: 《لَّئِن لَّمْ يَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا. مَّلْعُونِينَ ۖ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا‌. سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلُ ۖ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا.》  (الاحزاب/ 60)



◼إن الجريمة الارهابية العمياء التي نفذها التكفيريون و عملاء امريكا و الصهاينة و ال سعود في مدينة الاهواز تدل على يأس و احباط و افلاس اعداء الاسلام و الثورة الاسلامية في ايران.


◼هذه الجريمة نتيجة الهزائم المتتالية والمتلاحقة التي تلقوها الاعداء من محور المقاومة و كذلك الملحمة العاشورائية التي خلقها اهالي محافظة خوزستان و خاصة في المناطق العربية و هذا الامر يدل على ان الاعداء وجدوا انفسهم في مأزق.

 

◼إن الشعب العاشورائي في ايران الاسلامية و الشعب الثوري و الولائي في محافظة خوزستان و مدينة الاهواز سيقفون امام مؤامرات الاعداء عبر التحلي البصيرة و التكاتف و العشق و الوفاء لمكتب الحسين واتباع نهج الامام الخميني (قدس سره الشریف) و قائد الثورة الاسلامية و سيفقأون عين الفتنة الوهابية و عملاء ال سعود.

◼إن الرد على هؤلاء المجرمين و اعداء الانسانية سيكون عبر اليد الحديدية و الصفعة المزلزلة.


◼إن إظهار اقتدار و عظمة الشعب الایراني و القوات المسلحة خلال أسبوع الدفاع المقدس لن يتضرر بهذه الجريمة الوحشية و قتل الأبرياء والأطفال، بل ستزيد من مستوى الوعي و اليقظة و الروح الثورية و الوحدة و إلاخوة بین الشعب.


◼و بعد هذا إن الشعب الايراني سيقدر القوات الامنية والمدافعين عن المقدسات اكثر من الماضي. واشكر واقدر الرد الحازم الذي قام به جنود وحراس الاسلام والثورة والذي ادى الى قتل وتدمير هذه العصابة الارهابية.


◼إن حضور اهالي الاهواز و ابناء القبائل العربية الغيارى لابسين الزي المحلي و رافعين اعلام القبائل في تشييع جثامين شهداء هذه العملية الارهابية ورفع شعار "هيهات منا الذلة" و"لبيك يا حسين" و"الموت لامريكا" والموت لاسرائيل" و"الموت لال سعود" واعلان البراءة من بني امية زماننا وداعميهم سيجتث هذه الشجرة الخبيثة من جذورها.


◼اعزي قائد الثورة الاسلامية و الشعب الايراني و اهالي محافظة خوزستان و مدينة الاهواز الولائين الثوريين و عوائل شهداء هذه الحادثة الاليمة و ابتهل الى الله تعالى بالشفاء العاجل للمجروحين و الصبر الجميل و الاجر الجزيل لاهالي الشهداء و المجروحين وعلو الدرجات للشهداء وادعوا الله أن يحشرهم مع الامام الحسين عليه السلام وشهداء كربلاء.

الأقل_ عباس الکعبي


12 محرم 1440

22 سبتمبر 2018