پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله کعبی، صبح امروز اعضای دفتر ایشان در اهواز به همراه د.جلیل بیت مشعل مدیر دفتر، از مناطق مسکونی درگیر با طغیان فاضلابها بازدید میدانی به عمل آو. همچنین گزارشی فنی توسط کمیته فنی قرارگاه امداد رسانی امام حسین علیه السلام شامل بخشهای عوامل بحران و راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت و دراز مدت تهیه و به مقامات عالی کشور و مقامات محلی ارائه گردید. همچنین قبل از بروز مشکل اخیر در مناطق وسیعی از خوزستان تذکرات لازم در جلسات مختلف داده شده بود و از دقایق اول بحران، وضعیت اسفناک پیش آمده برای مردم استان به مسئولین کشوری و محلی انعکاس داده شده است.

 

_____________________________________________________________________

انه رمز اسلامي _ وطني كرس حياته في خدمة الاسلام و مدرسة اهل البيت عليهم السلام  و قضايا الامة و حماية مصالحها الكبرى  

_____________________________________________________________________

 

بيان صادر من سماحة آية الله الشيخ/ عباس الكعبي (حفظه الله) عضو جامعة المدرسين في الحوزة العلمية في قم المقدسة و عضو هيئة رئاسة مجلس خبراء القيادة بشأن الحكم الصادر من المحاكم الكويتية ضد سماحة آية الله الشيخ/ حسين المعتوق (حفظه الله) بسم الله الرحمن الرحيم قال الله تعالی : 《يرفع الله الذين امنوا منكم و الذین اوتوا العلم درجات》 سورة المجادلة الاية (11)

اطلعنا بكل اسف و اذى على ما اصدرته المحاكم الكويتية بالسجن بشأن العالم الفاضل اية الله الشيخ حسين المعتوق دامت توفيقاته بتلفيق تهم لا اساس لها و من غير ذنب ارتكبه، و نحن اذ ندين بشدة و باعلى مراتب الاستنكار هذا الحكم السياسي المفبرك، نعتبره اعتداء صارخا على العلم و العلماء و الحوزات العلمية و شيعة الكويت مضرا بالوحدة و الوئام و المصالح الوطنية الكويتية و خلافا للعدل و الانصاف فيما يتعلق بهذا الشيخ الجليل.

فانه رمز اسلامي _ وطني كرس حياته في خدمة الاسلام و مدرسة اهل البيت عليهم السلام و قضايا الامة و حماية مصالحها الكبرى من خلال التدريس و التحقيق و التاليف و العمل التربوي و الاجتماعي و الثقافي و بمحاضراته و خطابه الهادف و كذلك المشاركة الفاعلة لبناء المجتمع و لم الشمل و درء الفتن و خدمة وطنه و شعبه، و تزداد مكانة اية الله الشيخ حسين المعتوق دامت بركاته عند ابناء الكويت و الامة خاصة الشباب و في الحوزات العلمية بمراجعها و علمائها و اساتذتها الكبار و عند نخب الامة و مثقفيها و العاملين و كل العارفين بفضله و ایمانه و اخلاصه و موقعه الممتاز رفعة و درجة و عزا و شموخا و سيبقى تاثيره اكبر في ساحة العلم و العمل رغم انف الحاقدين و المعاندين و لاحول ولاقوة الا بالله العلي العظيم بتاريخ 10 ربیع الثاني 1441 ه ق قم المقدسة _ عباس الكعبي

 

💠 موسسه خیریه سبیل الخیر در استان خوزستان تحت اشراف آیت الله کعبی روز گذشته در مناطق مختلف آسیب دیده از سیل اقدام‌ به توزیع دستگاههای کولر گازی نمود. 💠 این موسسه برای شناسایی مددجویان متضرر از سیل تفاهمی با کمیته امداد امام خمینی قدس سره الشریف منعقد نمود و طی این تفاهم نامه مبلغ ۶۵۲ میلیون تومان را هزینه خرید ۱۲۰ دستگاه کولر گازی مابه ازای هر کولر گازی ۵۲ میلیون ریال برای خانواده های آسیب دیده و مدد جوی مناطق سیل زده نمود.

💠 همچنین موسسه سبیل الخیر مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام در اهواز به تعداد ۱۴۰ یتیم مناطق آسیب زده از سیل جمعا مبلغ ۲۸ میلیون تومان به ایتام زیر ۱۵ سال مناطق متضرر از سیل ۹۸ و مابه ازای هر یتیم ۲ میلیون ریال هم پرداخت نمود.

 

_____________________________________________________________________

در دولت دینی ؛ قدرت ابزاری برای خدمت  است. هر کسی نمی تواند اهل امانت باشد. کسانی اهل امانت هستند که از سوی خدا منصوب شده اند و آنها هم رهبران دینی می باشند و در عصر غیبت این جانشینی به ولایت فقیه می رسد.

آینده نظام با وجود رهبری تضمین شده است و گام دوم انقلاب، گام خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است و هم اکنون هم شور خوبی در بین جوانان ایجاد شده است.

درباره شرایط فعلی کشور و حوادث اخیر باید بگویم بنزین بهانه برای شرارت بود و موضع گیری رهبر انقلاب، برای مقابله با جنگ امنیتی دشمن و حضور حماسی ملت و خنثی کردن توطئه بود.

_____________________________________________________________________

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله کعبی، جمعی از طلاب حوزه علمیه دارالسلام تهران پیش از ظهر امروز در شهر مقدس قم و در محل موسسه علمی پژوهشی امام خمینی قدس سره الشریف با آیت الله عباس کعبی دیدار و گفت و گو کردند.

ایت الله کعبی در این دیدار گفت: جبهه استکبار، تغییر محاسبات مدیران و مردم را در دستور کار دارد؛ دشمنان با دامن زدن به مشکلات و تشدید بسترهای نارضایتی برای دلسرد کردن مردم و تضعیف اعتماد مردم به نظام طراحی می کنند. مواضع حکیمانه و به هنگام رهبری و حماسه اقتدار و امنیت ملت ایران دشمن را شکست داد. با این وصف جنگ امنیتی و جنگ اقتصادی و جنگ سایبری دشمنان برای تضعیف روحیه ملت ایران تشدید شده است. ایشان پیش از ظهر امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه دارالسلام تهران که در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی و پژوهشی  امام خمینی(قدس سره الشریف) در قم برگزار شد با بیان این که انتظار از مدرسه علمیه دارالسلام درخشش در عرصه تبلیغ بین الملل، با قرآن محوری است، تاکید کردند: با داشتن این برنامه ها و فعالیتها بویژه انس با قران و فراگیری زبان عربی و انگلیسی آینده درخشانی در عرصه تبلیغ بین الملل فراروری طلاب این مدرسه علمیه است. عضو خبرگان رهبری افزود: شیخ زکزاکی با استفاده و بهره گیری از قرآن کریم، و احساس مسئولیت و هوشمندی و بصیرت توانست بسیار مؤثر باشد و جوانان زیادی را به دین و اسلام دعوت کند. این استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: امروز تبلیغ بین المللی، بیان حقایق اسلامی با زبان فطرت و انتشار جهانی پیام اسلام، برای حل معضلات یکی از نیازهای امروز حوزه است.

 

ایت الله کعبی گفت: امروز حل مشکلات جهان و مقابله با بحرانهای جهانی نظیر بحران ناامنی، بحران اخلاق، بحران خانواده، بحران فقر و شکاف طبقانی و بی عدالتی و ظلم و ستم و جنایت جهانی که ناشی از نظام سلطه واستکبار است، با بازسازی امت اسلامی و هدایت رهبری الهی و گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی قابل تحقق است. مشکلات بشریت در گستره جهانی ریشه در حاکمیت طاغوت اکبر امریکا و صهیونیسم بین الملل است. انقلاب اسلامی نوری بود که درجهان معاصر برای از بین بردن ظلمت و تاریکی جاهلیت مدرن تابید. انقلاب اسلامی زمینه ساز حاکمیت جهانی رهبری صالح و دولت کریمه مهدوی است. عضو خبرگان رهبری بیان داشت: امروز یکی از مسائل مهم برای نشر دین در جهان، تسلط بر زبان بین الملل است. امروز یکی از نیازهای حوزه پاسخ گویی به مسائل دینی، عقیدتی و ارزشی است. وی در ادامه بیان داشت: انقلاب اسلامی برکات زیادی داشته است که از جمله آن معرفی شیعه به جهان اسلام بوده است. در گذشته کسی از شیعه خبر نداشت اما امروز در سایه انقلاب شیعه معرفی شده است و این امر می طلبد حوزه در این مسیر وارد شود و رسالت خود را نسبت به نشر مبانی دینی و معرفی بیشتر شیعه انجام دهد. ایت الله کعبی ضمن توصیه به طلاب گفت: توصیه ام به طلاب این است با معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام به طور عمیق آشنا شوید، یکی از زبان های زنده دنیا را فرا گیرید و در عین حال ، از دروس حوزوی غافل نباشید. باید کتابها و دروس حوزه را خوب خواند، ملا شد تا بتوان از اسلام در مجامع بین الملل دفاع و حقایق را بیان کرد. عضو خبرگان رهبری بابیان این که باید هر طلبه ای برای بیان معارف دینی در حوزه بین الملل سطوحی را بگذراند .افزود: اولین سطح تبلیغ است. این سطح از پایه های پایین شروع می شود. برای رسیدن به سطح اول و دفاع از مبانی دینی باید پایه حووزی هر طلبه ای قوی باشد. وی اظهار داشت: بعد از طی این دوره، طلبه وارد سطح تحقیق و در پایه بالاتر وارد سطح نظریه پردازی دینی می شود که این امر مهم با اجتهاد حاصل می گردد. ایت الله کعبی ادامه داد:   بنابراین هر طلبه باید در سطوح تبلیغ، تحقیق و نظریه پردازی قوی باشد تا بتواند دین را در جهان نشر دهد و از معارف دینی دفاع کند. وی در ادامه بیان داشت: دولت در اسلام برای تحقق ماموریتهای انبیای الهی یعنی نظم و امنیت و بهبود معیشت مردم و مبارزه با فقر وفساد و تبعیض و تحقق عدالت اجتماعی و هدایت وگسترش اخلاق و احیای حقوق عمومی و آزادیهای مشروع بر پایه امانت، شکل می گیرد . در دولت دینی ؛ قدرت ابزاری برای خدمت است. هر کسی نمی تواند اهل امانت باشد. کسانی اهل امانت هستند که از سوی خدا منصوب شده اند و آنها هم رهبران دینی می باشند و در عصر غیبت این جانشینی به ولایت فقیه می رسد.

ایت الله کعبی افزود : هدف در اسلام کسب قدرت نیست، قدرت وسیله ای برای خدمت مادی ومعنوی و تامین دین و دنیای مردم است. عضو خبرگان رهبری افزود: بهترین موعظه این است که امانت به اهلش برسد و عدالت اجتماعی در جامعه به وسیله رهبران الهی اجرا شود و جامعه از نعمت الهی امامت بالاصاله و بالنیابه برخوردار شود. این استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: در چنین جامعه ای همه باید از خدا و قانون الهی اطاعت کنند تا اهداف دین تحقق پیدا کند. وفاداری به اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام در این دوران به حرکت بر اساس ارمانهای امام و شهداء وگوش به فرمان ولی فقیه بودن است . وی بیان داشت: اگر در جامعه ای اختلاف فکری، اجتماعی سیاسی و ... ایجاد شد، باید به وسیله قانون که خدا و پبامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و جانشینانش بیان کردند، برطرف کرد.

ایت الله کعبی گفت: اما درباره شرایط فعلی کشور و حوادث اخیر باید بگویم بنزین بهانه برای شرارت بود و موضع گیری رهبر انقلاب، برای مقابله با جنگ امنیتی دشمن و حضور حماسی ملت و خنثی کردن توطئه بود. عضو خبرگان رهبری افزود: طراحی دشمنان شرارت و اغتشاش در ماههای قبل از انتخابات بود . مدیریت قیمت حاملهای انرژی و بنزین که پیش آمد، آنها هم این را بهانه ای برای شرارت کردند. ایت الله کعبی اظهارداشت : رهبری و ملت بار دیگر دشمن مکار را وادار به عقب نشینی کردند. عضو خبرگان رهبری افزود: رفع مشکلات و فتنه های آینده نیز با حضور فعال مردم به ویژه بسیجیان و نیز خدمت صادقانه به مردم و تامین حداقل های معیشتی و رونق تولید و بصیرت افزایی میسر خواهد شد. این استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: آینده نظام با وجود رهبری تضمین شده است و گام دوم انقلاب، گام خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است و هم اکنون هم شور خوبی در بین جوانان ایجاد شده است. وی با اشاره به رسالت روحانیت بیان داشت: روحانیت باید مأموریت تاریخی خود را در تعمیق بخشی معارف اسلام، مبارزه با بدعت ها، انحرافات و پیش برد بیانیه گام دوم انقلاب و دفاع از حقوق مردم انجام دهد. ایت الله کعبی گفت: امروز باید روحانیت جلوتر از همه مطالبه گر باشد. نباید تعدیل قیمت بنزین، گرانی و مشکلات دیگری برای مردم ایجاد کند. عضو خبرگان رهبری افزود: مشکلات ناشی از بد اجرا کردن تکلیف قانونی تعدیل قیمت حاملهای انرژی، قطعا ناشی از بی تدبیری مدیران اجرائی هست و باید بعد از تحقیق و تقحص همه جانبه نسبت به این بی تدبیری ها و لطمات بزرگ به کشور افراد باید پاسخ گو باشند.  

موسسه سبیل الخیر که در استان خوزستان تحت اشراف عالم جلیل القدر آیت الله شیخ عباس کعبی در حال فعالیت است، امروز اقدام به توزیع دهها دستگاه کولر گازی در میان خانواده های آسیب دیده از سیل منطقه شاوور نمود. با توجه به اهمیت کولرهای گازی در این مناطق که در فصل گرما قیمتهای گزافی را به خانواده ها تحمیل خواهد کرد این امر مورد استقبال و تشکر زیاد خانواده های نیازمند این کولرها واقع شد.

موسسه سبیل الخیر و قرارگاه امام حسین علیه السلام از آغاز بحران سیل خوزستان در کنار خانواده های آسیب دیده از سیل استان خوزستان  بود و به انحاء مختلف کمک ها و اقلام مورد نیاز را به خانواده های آسیب دیده رسانده است.