پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

۱۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است


بیانیه آیة الله عباس كعبى در پی جنایت تروریستی صبح امروز در اهواز

بسم الله الرحمن الرحیم  


قال الله تعالى: 《لَّئِن لَّمْ يَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا. مَّلْعُونِينَ ۖ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا‌. سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلُ ۖ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا.》  سوره احزاب


حادثه کور تروریستی، تکفیری ها و مزدوران آمریکا و صهیونیست و آل سعود در اهواز نشانه ی یأس و زبونی و استیصال و درماندگی دشمنان اسلام وانقلاب و ایران است.

 این جنایت وحشیانه در پی شکست های پی در پی آنان از جبهه مقاومت و نیز خلق حماسه عاشورایی در دهه محرم توسط مردم خوزستان بویژه در مناطق عربی است و بیانگر آن است که دشمنان به بن بست رسیده اند.

 ملت عاشورایی ایران اسلامی و مردم انقلابی و ولایتمدار خوزستان و اهواز با بصیرت و یکپارچگی و عشق و وفاداری به مکتب حسینی و پیروی از خط امام و رهبری در برابر دشمنان در صحنه با وحدت و برادری حاضر هستند و  چشم  فتنه وهابی های مزدور سعودی را کور خواهند کرد.  

مشت آهنین و ضربه کوبنده و تنبیه کننده پاسخ این جنایتکاران ضد بشری  است. 

نمایش اقتدار و عظمت ملت ایران و نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس، با این جنایت  وحشیانه و کشتار مردم بی گناه و کودکان  آسیب نمی بیند بلکه بر میزان رشد و آگاهی و هوشیاری و بصیرت و روحیه انقلابی و وحدت و برادری مردم افزوده می شود. 

مردم بیشتر قدر  نیروهای حافظ امنیت و مدافعان حرم را می دانند. از اقدام قاطع سربازان و پاسداران اسلام و انقلاب در هلاکت و نابودی این گروه تروریستی تشکر می نمایم.

حضور شکوه مند مردم اهواز و قبائل غیور عرب با بیرق های قبایل و نشانه های محلی، در تشییع جنازه شهدای سرافراز باشعار "هیهات منا الذلة" و "لبیک یا حسین" و "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آل سعود" و اعلام برائت و بی زاری از امویان زمان و حامیانشان ریشه این شجره خبیثه را قلع وقمع خواهد کرد. 

به رهبری عزیز و ملت ایران  و مردم ولایتمدار و انقلابی خوزستان و اهواز و خانواده معزز شهیدان این حادثه جانگداز را تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال شفای عاجل مجروحان و صبر جمیل و اجر جزیل برای کلیه داغدید گان و علو درجات شهداء و حشر با امام حسین علیه السلام و شهدای کربلاء مسالت می نمایم.


الأقل_ عباس کعبی

٣١ شهریور ۱۳۹۷



*دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری*

🔺️با آغاز هفته احیاء امربه معروف و نهی از منکر جانشین دبیر ، معاونین و اعضای ستاد استان خوزستان با آیت الله کعبی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

🔺در ابتدای این دیدار آقای سروستانی جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان گزارشی از فعالیت ها ، برنامه ها و ماموریتهای ستاد ارائه کردند.

وی گفت : علاوه بر وظیفه دینی و شرعی همه ما براساس اصل هشتم قانون اساسی نسبت به تبیین ، تعمیق و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت داریم و وظیفه ی اصلی ما تذکرلسانی در سطح کل جامعه می باشد .

🔺️ در ادامه جلسه آیت الله کعبی گفت : یکی از عناصر اصلی نهضت امام حسین (علیه السلام) امر به معروف و نهی از منکر بوده است. نهی از منکر تکلیفی است که نتیجه باید در آن محقق شود و تا حصول نتیجه نیز باید ادامه یابد چراکه امر به معروف و نهی از منکر قوه مجریه اسلام است و تا زمانی که معروف محقق نشود و منکر از بین نرود همه افراد جامعه مسئول هستند که به نهی از منکر بپردازند .
🔺️ایشان در بخش دیگری از سخنان خود افزود : *تبعیض ، بی عدالتی ، گرانی ، بیکاری ، تحریک قومیتی همه منکر هستند* و باید با بهره مندی از دانش و تخصص مدیران انقلابی و جهادی نیاز های مبرم جامعه را حل کرد و ریشه اصلی اینها هم در مسائل اقتصادی است که بر اثر سوء مدیریت اقتصادی ایجاد شده اند . 


🔺️آیت الله کعبی گفت : امر به معروف و نهی از منکر می تواند در پیشگیری از وقوع جرم مفید و موثر واقع شود و *شورای امر به معروف دستگاه ها باید با تکریم ارباب رجوع ، مردم داری ، حسن خلق ، نقد پذیری و کار جهادی عامل به معروف باشد .*
🔺️ایشان در پایان سفارش کردند که *همه باید از خود ، خانواده ، محله ، روستا ، مدرسه ، دانشگاه ، شهر ، استان و کشور خود امر به معروف را شروع و گسترش دهیم .*



◼ إعلان مجالس حسينية مركز الإمام الحسين عليه السلام العلمي الثقافي


مجالس العشرة الأولى من محرم الحرام ۱۴۴۰ه.ق 

🗓 من یوم الاثنین ۲۹ ذي الحجة 🕙 ١٠ مساءا 🔸 مع الخطيب البارع فضيلة الشيخ سعيد آل كثير 📍 *الأهواز، حى لشكرآباد، شارع علوي الرئيسي، حسينية مركز الإمام الحسين عليه السلام العلمي الثقافي 💠 بحضور و محاضرات مؤسسها  آية الله الشيخ عباس الكعبي 


◼ السلام علیک یا أبا عبدالله الحسين


مراسم دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۰ ه.ق 

🔸 با سخنرانی خطیب ارجمند حجت الاسلام‌ و المسلمین شیخ سعید آل کثیر 📍در حسینیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام 📍در اهواز لشکرآباد، بلوار علوی 🗓 از روز دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷  آغاز میگردد. 🕙  شروع مراسم ساعت ۱۰ شب 




التقریر المصور عن مجلس اللیلة الرابعة من محرم الحرام عام١٤٤٠* في حسينية مركز الامام الحسين عله السلام العلمي الثقافي في الأهواز من قبل مكتب آية الله الشيخ عباس الكعبي/الخطيب الموفق: فضيلة الشيخ سعيد آلكثير  


 *گزارش تصویری مجلس باشکوه شب چهارم محرم الحرام* شهریور۱۳۹۷درحسینیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه لسلام در اهواز از طرف دفتر آیت الله کعبی/با سخنرانی خطیب توانمند حجت الاسلام و المسلمین شیخ سعید آلکثیر 


 *این مجلس در دهه اول محرم الحرام در اهواز ادامه دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله كعبى، مراسم سوگواری دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۰ ه.ق از دو شنبه شب ۱۹ شهریور ۱۳۹۷  راس ساعت ۱۰ آغاز می گردد. سخنران این برنامه خطیب ارجمند حجت الاسلام و المسلمین شیخ سعید آلکثیر خواهد بود. آیت الله کعبی متولی و موسس حسینیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام بر اساس روال هر سال هر شب با محوریت فلسفه نهضت عاشوراء در ابتدای مجلس با عزاداران حسینی سخن خواهند گفت.



آيت‌الله کعبی در اختتاميه اجلاس خبرگان:

رویکرد ما علاوه بر شفافیت، ترسیم آینده موفق و آینده‌بخشی به مردم جامعه است

خبرگزاری میزان- عضو مجلس خبرگان گفت: از سران قوای سه گانه دعوت شد تا به پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان تشریف بیاورند و در یک جلسه صمیمی به سوالات خبرگان درباره دغدغه های مردم پاسخگو باشند که رییس قوه قضائیه و رییس مجلس در این مراسم حضور یافتند .از حضورشان تشکر می‌کنیم که مسایل فی مابین را با حوصله مطرح کردند.

 رویکرد ما علاوه بر شفافیت، ترسیم اینده موفق و اینده بخشی به مردم جامعه استبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، آیت‌الله عباس کعبی عصر امروز در مراسم اختتامیه مجلس خبرگان بیان داشت: از سران قوای سه گانه دعوت شد تا به پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان تشریف بیاورند و در یک جلسه صمیمی به سوالات خبرگان درباره دغدغه های مردم پاسخگو باشند که آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور یافتند که ازحضورشان تشکر میکنیم که مسایل فی مابین رابا حوصله مطرح کردند.


وی با اشاره به بیانات اخیر رییس دفتر رییس جمهور مبنی براینکه آقای روحانی برای میزبانی از اعضای خبرگان و برگزاری ضیافت آمادگی دارد ، افزود: بنای ضیافت شام از دوره سوم مجلس خبرگان منتفی شد؛ فقط یک مورد بود که آن هم برای اتحاد قوا، پادرمیانی کرد.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جای رییس جمهور در پنجمین اجلاسیه خبرگان خالی بود، تصریح کرد: در این اجلاسیه بر وحدت و همبستگی بیشتر حول محور ولایت تاکید شد، رو یکرد ما علاوه بر شفافیت، ترسیم اینده موفق و اینده بخشی به مردم جامعه است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و دعوت ملت برای شرکت در مراسم اباعبدالله الحسین(ع) گفت: این مراسم فرصت خوبی برای تهذیب نفس و تاکید بر فرهنگ عاشورایی و تجدید پیمان با آرمان های امام راحل وشهداست.


آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: در این جلسه به مطالبات مقام معظم رهبری درباره معیشت مردم پرداخته شد. مردم گرفتاریهای بسیاری دارند و گرانی آنها را از پای درآورده است.


وی درپایان اظهار داشت: دشمن دل بسته تا مشکل داخلی ما را از پای درآورد اما در تمام این ۴۰ سال الطاف خدا شامل حال ما بوده است.



مجلس خبرگان یکی از ارکان نظام و منتخب مردم است؛ بنابراین اعضای آن نمی‌توانند نسبت به مشکلات معیشتی و اوضاع اقتصادی مردم بی‌تفاوت باشند، آنها باید از جایگاه منتخب مردم از قوای سه‌گانه و دستگاه‌های مختلف مطالبه‌گری داشته باشند. از این منظر اوضاع معیشتی مردم در این شرایط خاص جزو دغدغه خبرگان است . خبرگان با رویکرد کمک به قوای سه‌گانه در حل مشکلات جامعه، دیروز دعوت از سران قوا را در دستور کار اجلاس قرار دادند و آقای آملی‌لاریجانی به شکل مبسوطی برنامه قوه قضاییه را برای مبارزه با فساد اقتصادی و کمک به حل مشکلات معیشتی شرح دادند. البته از رئیس‌جمهور نیز برای حضور در این اجلاس دعوت به‌عمل آمده بود که متاسفانه بنا به هر دلیل ایشان در این اجلاس شرکت نکرد. در شأن مجلس خبرگان و دولت است که این تعامل بین آنها با رویکرد پیگیری مطالبات مردم شکل بگیرد و حضور روحانی در جلسه‌ای مانند دیروز فرصتی برای رئیس‌جمهور بود . باید همه دستگاه‌ها به نحو مناسبی درجهت ایجاد پیوند میان ملت- دولت و تقویت اعتماد به نظام در جهت حل مشکلات مردم گامی بردارند، زیرا مشکلات مردم با حرف حل نمی‌شود.




*مهم*

💠 آیت الله کعبی در نطق پیش از دستور امروز در صحن مجلس خبرگان رهبری:

*مانور ناکارآمدی دولت و ناراضی کردن مردم تا کجا قرار است ادامه یابد| چرا دولت سراغ اقدامات اساسی برای بی اثر کردن تحریم‌ها نمی رود؟*

آیت الله کعبی با انتقاد از رویه دولت گفت: این مانور ناکارآمدی و ناراضی کردن مردم تا کجا قرار است، ادامه یابد و مسؤولان تا کی قرار است نظاره گر باشند و اقدامات موثری صورت ندهند؟

⭕ به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در نطق پیش از دستور خود با اشاره به رویکرد مجلس خبرگان که در این اجلاس  شفافیت و صراحت در مطالبه گری از قوای سه گانه ، ایجاد امید و هم فزایی در حل مشکلات معیشتی مردم دانست ،ضمن قدردانی از قبول دعوت و حضور روسای قوای قضاییه و مقننه در پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری از *رئیس جمهور هم که مدعو اجلاس بود اما این دعوت را نپذیرفت ، گلایه و تصریح کرد : ای کاش آقای رئیس جمهور نیز از این فرصت مغتنم برای حضور در جمع خبرگان ملت استفاده می کرد تا همگرایی با امنای امت حول محور ولایت بیش از پیش به نمایش گذاشته می شد.*

⭕ نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با طرح سوالاتی درباره دغدغه های اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم گفت: *با توجه به اینکه از مدتها قبل قابل پیش بینی و مشخص بود که در صورت عدم تدبیر شایسته بانک مرکزی و دولت، بازار ارز با تلاطم روبرو خواهد شد، چرا دولت و بانک مرکزی این فرصت برنامه ریزی را از دست دادند و تدبیر درستی برای مدیریت بازار ارز اتخاذ نکردند. چرا دستگاه های دولتی در این برهه حساس بودن راهبرد مشخص و بی برنامه عمل می کنند؟*


⭕ وی ادامه داد: چرا توزیع گسترده و پر اشکال و بی حساب و کتاب ارز و چوب حراج زدن به ذخایر طلا و سکه کشور انجام شد که نه تنها قمیت ارز و سکه مهار نشد بلکه به شدت افزایش یافت؟ *چراهمین الان هم جدیت لازم از سوی دولت برای مدیریت اقتصاد و کنترل گرانی و تورم دیده نمی شود؟ برنامه دولت برای مدیریت نقدینگی و جلوگیری از جریان سیل آسای آن به بازارهایی همچون ارز و سکه و قاچاق چیست؟  دولت چه برنامه ای برای از بین بردن تقاضای سفته بازی در بازار دارد؟ ظاهراً برخی وزرا و مسئولین اصلاً نمی خواهد بار کمرشکن گرانی و تورم و کمبود عرضه ما یحتاج زندگی را بر دوش مردم ببیند و درک کنند؟*

⭕ آیت الله کعبی تصریح کرد: این مانور ناکارآمدی و ناراضی کردن مردم تا کجا قرار است، ادامه یابد و مسئولان تا کی قرار است نظاره گر باشند و اقدامات موثری صورت ندهند؟ چرا دولت همچنان به جای انجام اقدامات اساسی مقابله با تحریم، به راه های اشتباه گذشته مانند امید داشتن به رفع مشکلات کشور از طریق مذاکره با اروپا و حتی آمریکا دل خوش کرده است؟
⭕ چرا علیرغم نافرجامی برجام و لگد آمریکا به برجام و خروج ازآن، این بار رفع مشکلات بانکی و اقتصادی به مذاکره با اروپا با موضوع پیوستن ایران به FATF موکول می شود؟

⭕ ایشان عنوان کرد: *در حالیکه برای گشایش بانکی نیاز به اقدامات موثرتری مانند مدیریت قوی و نظارت جدی بانک مرکز ، مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن بانکها، ساماندهی و نظارت بر صرافیها، جایگزینی پیمانهای چند جانبه پولی، تهاتر، جایگزین کردن پیامرسان های مالی بجای سوییفت و از این قبیل اقدامات مفید است که طبق نظر کارشناسان ، مسئولین بانک مرکزی عزم جدی و پیگیری لازم را  در این زمینه ها نداشته اند.*

⭕ بنابراین سوال اصلی اینست که چرا دولت سراغ اقدامات اساسی برای بی اثر کردن تحریمها نمی رود؟ چرا بانک مرکزی حتی اقداماتی را که در سال ۹۱ برای ساماندهی بازار ارز و خنثی سازی تحریمها انجام شده بود ،رها و حذف کرد؟

⭕ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: چرا وابستگی صنایع کشور به ارز این قدر شدید است که با افزایش قیمت ارز هزینه تولیدشان افزایش شدید بیابد؟
*گویا گزارشهایی هم که در گذشته در مورد بومی سازی برخی تولیدات داده می شد ، صحت نداشته است ،چنانچه در مرود خودرویی مثل پراید میزان زیادی ارزبری وجود دارد.*

⭕ وی افزود: چرا در بازارهای مختلف شاهد کمبود کالا هستیم؟ در حالیکه در سال ۹۱ با وجود شرایط مشابه و شاید سخت تر ، کمبود کالا به این شدت لمس نشد . چرا کارگاه ها و کارخانه ها تولید خودرا کاهش داده اند و در بسیاری موارد به جای روانه کردن تولیدات به بازار ، محصولات خود را احتکار میکنند و در فکر گران کردن شدید محصولات خود هستند ؟ تصمیم و تدبیر دولت برای اداره و بهبود این وضعیت چیست ؟

⭕آیت الله کعبی اظهار داشت: *اگر دولت بنا دارد به وضعیت اقتصادی سرو سامانی بدهد و در جهت جلب رضایت عامه مردم گام بردارد باید *مهار دو متغیر شاخص (گرانی و تورم ) و (بیکاری) را هدف قرار دهد ولی انچه در تصمیمات و مواضع مسئولان اقتصادی دیده می شود این است که به ویژه در سال ۱۳۹۷ ، دولت نسبت به این دو شاخص کمترین حساسیت را از خود نشان داده است* و تقریبا سرنوشت این دو متغیر را به بازار آزاد سپرده است.

⭕وی ادامه داد: این بی مبالاتی منجر به شده است که دستاورد اصلی این دولت در اقتصاد یعنی (ثبات) به کلی متلاشی شود . از انجا که طبق پیش بینی های صاحب نظران اقتصادی کشور در نیمه دوم سال با تورم و گرانی سر سام آوری مواجه خواهد بود، لازم است در این زمینه *اخطار جدی به دولت داده شود.*

*نکته مهم در سوق دادن دولت به سمت واقع گرایی و دیدن علل واقعی مشکلات این است که بسیاری از مردم کشور در زمینه مسائل اجتماعی(طلاق ، حاشیه نشینی ، اعتیاد ، فسادو فحشا) و بسیاری دیگر از مردم در زمینه اقتصادی (تورم ، بیکاری و گرانی ) عوامل داخلی را علت نابسامانی ها دانسته اند.*

⭕ نماینده خوزستان در مجلس خبرگان تأکید کرد: شایسته است دولت به جای صرف وقت و چشم امید داشتن به نشست و برخاست بی حاصل با چند کشور غربی، به کار واقعی در داخل کشور روی آورد و تعاملات خارجی کشور را نیز به نحوی سامان دهد که به دستاوردهای مشخصی برای کشور خصوصا در زمینه اقتصادی منجر گردد، در نهایت دولت یا نمیتواند و یا نمیخواهد کار جدی برای حل مشکلات اقتصادی انجام دهد و برنامه ای در این زمینه ندارد.

⭕ وی اظهار داشت: دولت با اصلاح برنامه های اقتصادی و تحول در تیم اقتصادی و مدیریت میدانی اقتصادی در مردم امیدواری واقعی ایجاد کند در این صورت نشاط و حرکت در سطح جامعه ایجاد میشود و همگان بویژه جبهه نیروهای انقلابی در صحنه حضور پر رنگی در هم افزایی با دولت خواهند داشت.



پوشیدن لباسهای پاکیزه، اصلاح و استفاده از عطر، خوشحال کردن شیعیان امیر المومنین و بخشیدن همدیگر، صله ارحام و رسیدگی به خانواده، دید و بازدید بین مومنین، اطعام و مهمانی دادن، هدیه دادن به هم و تشکر و حمد الهی بر ولایت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام زیاد صلوات فرستادن و خوشحالی و ابتهاج در اعمال این روز بزرگ و این عید سعید وارد شده است.