پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب



سازش و برادری پایان نزاع 5 ساله

با میانجگیری آیت الله کعبی و بزرگان قوم نزاع 5 ساله میان دو قبیله در روستای ام اغریب از توابع ملاثانی با صلح و سازش خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار ما بعد از ظهر جهارشنبه 7 بهمن و در آستانه ورود به  سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و جشن های دهه مبارک فجر نشست سازش و صلح میان دو قبیله "میاح" و "مراقه" با حضور و میانجگیری آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و دهها تن از زعما و بزرگان طوایف و قبایل استان و جمعی از مسولین محلی و اعضای شورای های حل اختلاف شهرستان باوی در روستای "ام اغریب" از توابع شهر ملاثانی برگزار و پس از بحث ها و گفتگوهای 4 ساعته و گذشت عزتمندانه خانواده مقتول از عشیره دسوم وابسته به قبیله بزرگ میاح با تعیین میزان دیه و خون بهای مقتول و 3 تن از مجروحان ، نزاع پنج ساله به صلح و برادری خاتمه یافت .

در آغاز این نشست آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنانی با استناد به آیات قرآن کریم و روایات مساله اصلاح ذات البین را یک صفت پسندیده در منظومه اخلاق اسلامی و ارزش های انسانی دانست.

آیت الله کعبی بر لزوم پالایش جامعه از ناهنجاریهای اجتماعی همچون نزاع های بیهوده و پر هزینه تاکید کرد و گفت : باید پیمان نامه ای جدید برای پایان نزاع های عشایری نوشت .باید احکام اسلامی را در زندگی عملیاتی و رفتارها را با تعالیم دینی تطبیق داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تمسک به 4 اصل مهم را عامل کاهش نزاع ها دانست و افزود : برای کاهش نزاع ها و نزغ ها چهار راهکار اساسی وجود دارد ، نخست ولایت مداری و پیروی راستین از مکتب اهل بیت علیهم السلام می باشد ، دیگری برپایی نماز و یاد خداست .کسی که در ساعات غفلت به یاد خدا باشد مرتکب نزاع و قتل و بزه نمی شود.نکته سوم داشتن کسب و کار حلال و دوری جستن از لقمه حرام است.انسان باید به این باور برسد که رزق او مقسوم و معلوم بوده و با پایمال کردن حقوق دیگران نمی تواند تاثیر مثبتی داشته باشد بلکه به عکس پیامدهای منفی برای فرد و جامعه خواهد داشت.مساله چهارم ظلم است .ظلم پایه بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه می باشد.در قیامت ظلم سیاهی و تاریکی است .

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان اظهار داشت : برای دوری از نزاع ها و درگیری ها باید به حقوق انسان و شهروندی توجه کنیم.امام علی (ع) بارها ما را به رعایت حقوق انسان سفارش کرده است .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه اضافه کرد : خون انسان ارزش و حرمت دارد و با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و نباید مساله نزاع و قتل به پدیده عادی تبدیل شود.

رییس مرکز آموزشی - فرهنگی امام حسین (ع) گفت : رعایت ارزش های اخلاقی پایه قوام و استحکام جامعه دینی است .بزرگترین ارزش اخلاقی "گذشت" از موضع تمکن و قدرت می باشد.الحمدالله جامعه ما جامعه ای با منش کریمانه و بخشش است.

آیت الله کعبی پیرامون انواع راه حل ها برای نزاع ها و درگیری ها گفت : گاهی راه حل نزاع اجتماعی ، در بسیاری از امور از رهگذر پرداخت دیه و سلوک است و گاهی راه حل اخلاقی و در قالب عفو و گذشت می باشد.در اسلام از میان راهکارهای فوق الذکر اسلام بر حاکمیت اخلاق تاکید دارد

 

همچنین در جلسه اصلاح و سازش شیخ سلمان از بزرگان قبیله آل حمید بعنوان پیگیر و واسطه این امر خیر در سخنان کوتاهی با تاکید بر ولایتمداری قبایل عرب خوزستان و بیان سنت های پسندیده این قوم بزرگ ،همچون گذشت ، همدردی ، بخشش ، مهمان نوازی  و حماسه آفرینی در راه اعتلای دین و ارزش های مکتب تشیع ، از حضور و همراهی همه زعمای قبایل  ، علمای اعلام خصوصا آیت الله کعبی و مسولان قضایی و انتظامی تقدیر و تشکر کرد و گفت : نخست باید از تواضع و پیگیری و مشارکت حضرت آیت الله کعبی سپاسگزاری و همچنین از همراهی همه مسولان محترم قضایی و انتظامی ، شورای حل اختلاف ، بزرگان قبایل عرب خوزستان و طایفه محترم "میاح" در به سرانجام رساندن این پرونده و خاتمه آن به صلح و صفا تقدیر و تشکر می کنم.

همچنین در این جلسه شیخ عبدالزهرا سیلاوی در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از قبیله مباح و حضور آیت الله کعبی با اشاره به سنت حسنه اصلاح ذات البین صلح و سازش را راهکار مناسبی برای پایان نزاع ها و اختلافات بی حاصل دانست.

در ادامه شیخ صالح میاحی با خیر مقدم گفتن به همه حاضرین گذشت و بخشش را سنت و سیره اهل بیت علیهم السلام و خصلت عشایر عرب در زمینه حل معضلات و تخاصمات دانست و با اعلام عفو بر تقویت صلح و سازش تاکید کرد

در این نشست شیخ سمیر باوی ، سید جابر غرابی ، حجت الاسلام شیخ یاسر عماره ، حجت الاسلام سیدهادی موسوی مقدم رییس شورای حل اختلاف و حاج مجید خطیب در راستای تالیف قلوب و رفع کدورت ها نکاتی را بیان کردند

براساس گزارش خبرنگار ما کادر خبری شبکه عربی الاهواز گزارش کامل نشست را ضبط و گفتگوهای جداگانه ای را با تعدادی از شرکت کنندگان انجام داد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی