پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

۱۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

 بسم الله الرحمن الرحيم قال الله تعالى في محكم كتابه: كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ * وَيَبْقَى وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ . الرحمن: 26- 27 و قال امير المؤمنين عليه السلام: هَلَكَ خُزَّانُ الْأَمْوَالِ وَ هُمْ أَحْيَاءٌ وَ الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ أَعْيَانُهُمْ مَفْقُودَةٌ وَ أَمْثَالُهُمْ فِي الْقُلُوبِ مَوْجُودَة

 ▪ ننعى بكل أسف و أذى و إيمانا منا بقضاء الله وقدره؛ رحيل الذاكر والواعظ و الخطيب الحسيني الشهير؛ العالم الرباني حجة الإسلام والمسلمين المرحوم الحاج شيخ كاظم الكوتي تغمده الله بواسع رحمته. امام مسجد جامع لشكراباد الاهواز 

▪فإنه قضى عمره الشريف في العلم والعمل والوعظ والإرشاد و بيان الأحكام والأمر بالمعروف والنهي عن المنكر وتبليغ معارف اهل البيت عليهم السلام وتوفيق الخدمة الحسينية و نعي ابي عبد الله الحسين عليه السلام بصدق و إخلاص ساعيا بكل طاقته لهداية الناس وخدمة المجتمع ومواساة المؤمنين. ▪كان مدرسة متنقلة في البيوت والحسينيات والمساجد. تربى بهديه و إرشاده ورعايته أجيالا من أبناء محافظة خوزستان خاصة في لشكراباد الاهواز.

 ▪والبقاء لله وحده لا شريك له. وانا لله وانا اليه راجعون

 ▪لقد عاش خادما للدين وأهل البيت عليهم السلام مواليا ومدافعا عن الثورة الإسلامية وقيادتها الحكيمة المتجسدة في الامام الخميني الراحل والإمام الخامنه اي حفظه الله

 ▪والان فقدناه جسما وهو باق بيننا روحا فان حبه لا يخرج من قلوبنا. ومثاله وعلمه وأثره وموروثه و عطائه ونهجه مستمر بحمد الله باولاده وذريته من اهل العلم والفضل والإيمان وعلى رأسهم حجة الإسلام الحاج شيخ هادي الكوتي دامت توفيقاته نسال الله ان يلهمه وذويه وكافة أبناء أسرته واقربائه وعشيرته الصبر والسلوان كما اتقدم لأهلنا واحبتنا أهالى لشكراباد الأعزاء وأهالي الاهواز وأبناء محافظة خوزستان من الذين عرفوه وعاشروه واحبوه خاصة الحوزات العلمية والعلماء والخطباء وطلبة العلم' باحر التعازي سائلا العلي القدير أن يتغمد فقيدنا الغالي بواسع مغرفته و رحمته ورضوانه وان يسكنه فسيح جنانه مع اوليائه النجباء الأطياب محمد واله الطاهرين أنه سميع مجيب 

بتاريخ ٣٠/ ٣/ ١٣٩٨ ه.ش الموافق ١٦شوال المکرم ١٤٤٠ ه.ق الاقل- عباس الكعبي مندوب أهالي خوزستان الشرفاء في مجلس خبراء القيادة

شیخ کاظم کوتی از خطبای نامدار خوزستانی که نزدیک به پنجاه سال به تبلیغ و وعظ و ارشاد مومنین در قالب منبر حسینی مرسوم در خوزستان پرداخت و خدمات شایانی در اهواز و به خصوص در منطقه لشکر آباد اهواز داشت عصر روز گذشته دار فانی را وداع گفت. ایشان همچنین امام جماعت مسجد جامع منطقه لشکرآباد اهواز بود. آیت الله کعبی در گذشت این خطیب ارجمند و پیشکسوت حسینی را تسلیت گفت. در بخشی از پیام ایشان به این مناسبت آمده است:


ایشان در راه خدمت به دین و اهلبیت علیهم السلام زندگی خود را سپری نمود و از مدافعان ولایتمدار انقلاب اسلامی و رهبری حکیم آن امام خمینی قدس سره الشریف و مقام معظم رهبری حفظه الله بود. امروز هر چند جسم او در میان ما نیست اما یادش گرامی و محبتش در دلهامان باقی است و سیرت و اثرش و موروث و بخشش و راهش به واسطه فرزندان فاضلش که اهل علم و ایمانند ان شاءالله ادامه دارد. 


حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ کاظم کوتی از خطبای پیشکسوت خوزستانی بعد از عمری خدمت صادقانه حسینی عصر امروز دعوت حق را لبیک گفت. ایشان از خطبا و منبری های قدیمی خوزستانی بود که عمری را در میان مردم ولایتمدار استان خوزستان و در مجالس و حسینیه ها و خانه های ایشان در تبلیغ مسائل دینی و بیان تاریخ اهل بیت علیهم السلام و مصائب ابا عبدالله الحسین علیه السلام سپری نبود.



 آیت الله کعبی عصر دیروز جهت معایده  در مسجد رضوان منطقه آخر اسفالت اهواز حضور یافتند و عید سعید فطر را به مومنین منطقه و نماینده معزز ولی فقیه در استان خوزستان تبریک گفتند.


صبح دیروز نماز عید سعید فطر به امامت آیت الله کعبی در اهواز و در مسجد عباد منطقه لشکرآباد برگزار گردید. ایشان به رسم هر سال پس از نماز عید به دیدار خانواده های تازه درگذشتگان اطراف مسجد و خانواده های شهدا رفتند. آیت الله کعبی صبح دیروز جهت معایده در منزل پدری خود در لشکرآباد جلوس داشتند و با مومنین و مسئولین محلی دیدار داشتند.

ایشان همچنین صبح امروز در حسینیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام جلوس دارند.


موسسه خیریه دفتر آیت الله کعبی در استانه عید فطر سعید ۲۸۸ بن لباس صد و پنجاه هزار تومانی بین ۱۳۳ خانواده کم بضاعت و آبرومند خوزستانی به مبلغ ۴۳ ملیون تومان توزیع نمود.

موسسه خیریه  مرکز علمی فرهنگی امام‌ حسین‌ علیه السلام‌ در ماه نبارک رمضان  تعداد ۵۳۶ سبد غذایی شامل اقلام ضروری و قابل توجه، در میان خانواده های نیازمند و آبرومند مناطق کم برخوردار استان خوزستان توزیع کرده بود.

 همچنین توزیع ۱۲ تن مرغ در مناطق سیل زده و کم برخوردار در میان خانواده های نیازمند و توزیع *۹۸۷ کیسه آرد ۴۰‌کیلویی خبازی* بین خانواده های نیازمندی که در منزل پخت نان دارند، از دیگر فعالیت های مجموعه خیریه مرکز علمی فرهنگی امام حسین‌ علیه السلام در خوزستان بود. این مرکز در استان خوزستان و تحت اشراف آیت الله عباس کعبی فعالیت می کند و ساختمان و مرکز فعالیت آن‌ که شامل بخشهای مختلفی از جمله حسینیه و حوزه علمیه و کتابخانه عمومی و بخش فرهنگی نوجوانان و... می باشد در اهواز و در منطقه لشکرآباد است. 


راهپیمایی روز قدس پاسخی به «خیانت بزرگ قرن» است عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جا انداختن «خیانت بزرگ قرن» با عنوان معامله قرن توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا به منظور عادی‌سازی روابط با رژیم مزدور صهیونیستی و مبارزه با آرمان‌های فلسطین ضرورت برگزاری هر چه پرشورتر راهپیمایی روز قدس در سال جاری را نسبت به سال‌های گذشته را چند برابر کرده است . آیت الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن گرامیداشت یوم‌الله روز قدس اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس امسال در حالی برگزار می‌شود که راهپیمایی مردم فلسطین به سمت دیوار‌های حائل در فلسطین به شصتمین هفته خود رسیده است و مردم آن سرزمین در راه تداوم برگزاری این راهپیمایی‌ها شهیدان بسیاری داده‌اند. وی ادامه داد: در برهه‌ای که رژیم صهیونیستی با میدان‌داری آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرده و در همین راستا برنامه یهودی‌سازی قدس را به شدت پیگیری می‌کند راهپیمایی سراسری روز قدس با هدف دفاع از آرمان‌های فلسطین ضرورت دوچندان یافته است. عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مسئله دیگری که ضرورت برگزاری هر چه پرشورتر راهپیمایی روز قدس در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته را چند برابر کرده است جا انداختن «خیانت بزرگ قرن» با عنوان معامله قرن توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا به منظور عادی‌سازی روابط با رژیم مزدور صهیونیستی و مبارزه با آرمان‌های فلسطین است. کعبی عنوان کرد: جبهه مقاومت اسلامی با محوریت انقلاب اسلامی و اندیشه‌های تابناک امام راحل (قدس سره) و هدایت‌های مقام معظم رهبری پیروزی‌های راهبردی بزرگی بر جبهه خباثت و رذالت استکباری_ عبری_ عربی و مثلث شوم آمریکایی - صهیونیستی - ارتجاع منطقه تحمیل کرده است.   رژیم صهیونیستی به زوال خود نزدیک است وی با بیان اینکه پیروزی‌های جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، جبهه انصار‌الله یمن و مردم منطقه به گونه‌ای است که نظام استکبار را به وحشت انداخته است تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با این شکست‌های سنگین اخیر به زوال و نابودی خود نزدیکتر شده است و در این شرایط که این هماوردی بین جبهه مقاومت و آمریکا و صهیونیست جدی‌تر از همیشه مطرح است راهپیمایی روز قدس علاوه بر اینکه عمل صالح سیاسی است دفاع از اسلام، محکومیت ضد اسلام و نوعی مقاومت اسلامی است. عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: راهپیمایی روز قدس که مردم با زبان روزه با هدف همبستگی سراسری جهان اسلام، بازسازی جهان اسلام و دفاع از مسلمانان مظلوم فلسطین و آرمان‌های آنان انجام می‌دهند نوعی جهاد اسلامی محسوب می‌شود. کعبی خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز قدس عزم مسلمانان جهان را یکی می‎کند و هر سال با برگزاری پرشور این راهپیمایی، اسرائیل یک سال به زوال خود نزدیکتر می‌شود. روز جهانی قدس مناسبتی در سراسر جهان اسلام است که از یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران، در آخرین جمعهٔ ماه مبارک رمضان به منظور حمایت از ملت فلسطین و آرمان‌های این مردم و همچنین محکومیت رژیم اشغالگر اسرائیل راهپیمایی و تجمع‌هایی در این روز برگزار می‌شود.