پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

۱۳ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

💠 آیت‌الله کعبی: اغتشاشات یک جنگ پیچیده و ترکیبی علیه ملت ایران است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اغتشاشات از فازهای عملیاتی جنگ شیطانی جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس خبیث، آلمان، فرانسه و سعودی علیه مردم و انقلاب ایران است که در حقیقت یک جنگ پیچیده و ترکیبی تمام عیار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عباس کعبی امروز در دیدار با مسئولان مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم که در دفتر این شخصیت حوزوی برگزار شد، با تاکید بر اینکه ایران اسلامی به برکت خون شهدا در عرصه‌های جهانی به دستاوردهای بسیاری رسیده است، اظهار کرد: اکنون ما در مسئله پهپادها به دستاوردهای قابل توجهی رسیده‌ایم و در گروه کشورهای نخست دنیا در این عرصه هستیم.
وی اضافه کرد: همین قدرت بازدارنده باعث شده که قدرت‌های شیطانی در جهان مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی و دنباله‌های آن‌ها از جنگ نظامی صرف کوتاه آمده و به فکر جنگ تمام عیار ترکیبی هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: ما توانمندی بسیار بالایی داریم ولی در کنار امنیت سخت افزاری نیاز به امنیت نرم افزاری نیز داریم. امنیت نرم افزار هم در سایه ساخت جامعه برمدار ایمان و عمل صالح محقق می‌شود.
*آموزه‌های دینی به زبان قابل فهم میان نسل جوان ترویج شود
وی ادامه داد: ساخت جامعه بر مدار ایمان و عمل صالح علاوه بر نظریه‌پردازی اجتهادی، به ترویج آموزه‌های دینی در میان دانش‌آموزان، دانشجویان و نسل جوان نیاز دارد و این آموزه‌ها باید به زبان و ادبیات قابل فهم برای اقشار مختلف در سطح کشور ترویج شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز جوانان و نوجوانان ما مورد تهاجم شبهات فراوان  در عصر دیجیتال هستند و با تولید اندیشه فاخر توسط  اندیشه‌ورزان درجه یک به تنهایی نمی شود به مقابله با  شبهات نوین  پرداخت . صرفا با زبان تولید اندیشه نمی توان  با جوانان و نوجوانان صحبت شود  و ما باید این اندیشه تولید شده را با جذابیت وهنرمندانه به نسل جوان منتقل کنیم و این کار با مهارت‌های نوین تبلیغی مقدور است.
وی گفت: یکی از عرصه‌هایی که اساتید بسیجی می‌توانند در آن موفق باشند، برگزاری دوره‌های مهارت‌های نوین تبلیغی و مخاطب پیدا کردن در میان نوجوانان و جوانان است که این موضوع اهمیت بسیاری دارد.
آیت الله کعبی : اغتشاشاتی که امروز در جامعه ما وجود دارد از فازهای عملیاتی جنگ شیطانی جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس خبیث، آلمان، فرانسه و سعودی علیه انقلاب اسلامی است که در حقیقت یک جنگ پیچیده و ترکیبی تمام عیار است.
پایان پیام

پیام آیت الله کعبی در پی فاجعه تروریستی غمبار شهادت جمعی از هموطنان ایذه و مجروه شدن تعدادی دیگر 

بسم الله الرحمن الرحیم 
انا لله وانا الیه راجعون 
فاجعه تروریستی غمبار شهادت جمعی از هموطنان  ایذه  و مجروح شدن تعدادی دیگر را به مردم شهید پرور ایل دلیر بختیاری و بهمئه ای شهرستان ولایت مدار ایذه و هم استانی های  عزیز خوزستانی تسلیت عرض می نمایم.
 بی شک دستگاههای امنیتی و انتظامی و قضائی وظیفه خویش را درشناسایی مسببان و عاملان و دستگیری و مجازات قاطع و سریع  جنایتکاران  را به نحو احسن انجام خواهند داد و همه  ما مردم خوزستان  همراه مردم غیور و انقلابی ایذه  در  تشییع جنازه با شکوه شهداء شرکت فعال خواهیم کرد. 
ملت ما ثابت کرده است بعد از این حوادث قوی تر  و با بصیرت و اتحاد و همدلی  بیشتر از آرمانهای امام و شهداء دفاع خواهند کرد و با اطمینان مسیر پیشرفت و رشد و شکوفایی مادی و معنوی ایران اسلامی با هدایت های حکیمانه رهبر فرزانه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دام ظله الوارف تا ظهور خورشید فروزان ولایت حضرت  بقیة الله الأعظم عجل الله تعالى فرجه الشريف تداوم خواهد یافت. 
 و لاحول و لاقو ة الا بالله العلي العظيم وسيعلم الذين ظلموا أى منقلب ينقلبون
  ۲۶/ ۸/ ۱۴۰۱ 
 نماینده مردم شریف خوزستان در مجلس خبرگان رهبری 
عباس کعبی

بسم الله الرحمن الرحیم  
انا لله و انا الیه راجعون 
اتقدم بأحر التعازي الى اهلنا و احبتنا  في محافظة خوزستان  خاصة السادة الفواضل برحیل المؤمن الوجيه المجاهد الأستاذ الجامعي المرحوم السيد عباس السيد كرم الحسيني رضوان الله تعالى عليه  و اتقدم  بخالص العزاء و المواساة إلى الأخ العزيز  حجة الإسلام والمسلمين سماحة السيد قاسم الحسينى وأبناءه و بني عمومته سائلا العلي القدير أن يلهم ذوي المصاب الصبر الجميل والأجر الجزيل و ان يتغمد الفقید الراحل  بمغفرته و رحمته و رضوانه و ان يلحقه في الرفيق الأعلى بمحمد واله الطاهرين أنه سميع مجيب .  ۲۳/ ۸/ ۱۴۰۱ الاقل_ عباس الکعبی

 

بسم الله ارحمن الرحیم 
تالمنا کثیرا بالاعتداء الاثيم على العالم الرباني آية الله الشيخ ناصر الكرمي دامت بركاته و هذا ضريبة الدفاع عن الدين و خدمة المومنين
أسال الله الشفاء الكامل و القبض العاجل على المعتدين الآثمين.
انهم يكيدون كيدا و أكيد كيدا فمهل الكافرين أمهلهم رويدا
عباس الکعبي/ قم المقدسة/ ١٣ ربيع الثاني ١٤٤٤

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

قال الله تعالی :

(هو الذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله ولو کره ‌المشرکون)

‌انقلاب اسلامی، امتداد بعثت رسول الله صلی الله علیه و آله بر پایه پیام غدیر و قیام عاشورا و فرهنگ انتظار صحیح برای بستر سازی و حرکت به سمت دولت کریمه حضرت بقیة الله الأعظم عجل الله تعالى فرجه الشريف است. ملت مومن وانقلابى إيران اسلامى به زعامت رهبر کبیر انقلاب امام خمینی قدس سره توانست طرح تمدن نوین اسلامی را بر اساس اسلام ناب محمدی و آموزه های اهل بیت علیهم السلام ارائه نماید ودر دوران رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دام ظله مسیر رشد و شکوفایی مادی و معنوی را علیرغم همه فرازها و فرودها و توطئه های جبهه استکبار جهانی با شتاب طی کند. امروز ایران مقتدر و پیشرفته، قوی تر از آغاز انقلاب اسلامی ست و آمریکا و صهیونیست ها ضعیف تر شده اند.  

جذابیتهای گفتمان انقلاب اسلامی برای انسانهای خسته از جاهلیت پیچیده معاصر فراوان است. الحاد نظری و عملی و استکبار و تجاوز به حقوق انسان و تحمیل جنگ و نا امنی و فساد و فقر و تبعیض و جنایت و مسخ هویت انسانی و نابودی بنیاد خانواده و مناسبات ظالمانه در مدیریت جهان، بشریت را به انحطاط جاهلی و تباهی و تاریکی رسانده است.

امروز ملتها تشنه تلفیق علم و ایمان و عقلانیت و معنویت و عدالت و پیشرفت و مدیریت حکیمانه و اخلاق مدارانه و احیای کرامت انسانی از دست رفته هستند. نقشه راه گام دوم انقلاب اسلامی تداوم پیشرفت در علم و فن آوری و برخورداری از اقتصاد قوی و اخلاق و معنویت و عدالت و مبارزه بافساد و خودکفایی و استقلال و ازادی و عزت و اقتدار و تلاش برای اجرایی نمودن سبک زندگی اسلامی است .

این راهبردهای هفتگانه بیانیه گام دوم ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب با همت جوانان مومن و انقلابی و با نشاط و فعال و با ابتکار و خلاقیت و امیدوار به آینده به مثابه پیشران و موتور محرک انقلاب اسلامی و در سایه اتحاد و همبستگی دولت و ملت و تلاش مضاعف دولتمردان و ایستادگی و مقاومت در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و شکل گیری جهاد ترکیبی هجومی برعلیه جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و رژیم جعلی صهیونیستی خون اشام قابل تحقق است.

دشمنان اسلام و ایران با شکست های سنگین راهبردی از جبهه انقلاب اسلامی، فتنه همه جانبه ای در ابعاد گوناگون را با شبکه سازی و سازمان دهی نموده اند و خط فرمان آمریکائی صهیونیستی انگلیسی وسعودی ‌فتنه گران، تشدید عملیات آشوب و اغتشاش و ترور و کشتار و تخریب و خشونت تمام عیار بر علیه مردم بی گناه و بسیج فداکار و روحانیت مردمی و بانوان عفیف و باحجاب و درگیری با نیروی انتظامی این حافظان صبور و مقتدر نظم و امنیت و آرامش است.

با توجه به دور جدید راهکنش ایادی استکبار در حوادث دیروز کرج که منجر به شهادت مظلومانه حداقل یک بسیجی ومصدومیت پنج نفر از دلاوران نیروی انتظامی و چند نفر از مردم بی گناه گردید و با توجه به ترور و شهادت مظلومانه امام جماعت مسجد مولای متقیان در زاهدان توجه به نکات زیر ضروری است:

 

۱_ ملت مومن وانقلابی ایران، با همه قومیتها ومذاهب و سلیقه ها و گرایش ها همواره به وصیت امام راحل قدس سره عمل نموده است که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد. حادثه تروریستی شاه چراغ و سیزده آبان امسال نشان داد ایران قوی و پیشرفته در سایه وحدت و مقاومت وعزم واراده ملی و تجدید میثاق با ولایت و پیوند مستحکم امت و امامت می تواند همه توطئه ها و مکر و فریب آمریکا شیطان بزرگ را نقش بر آب کند. ملت بارها در محکومیت اغتشاش و آشوب، تجمع و راهپیمائی باشکوه برگزار نمودند و در برابر جنایات با صلابت بیشتر ظاهر شدند.   خداوند متعال را به خاطر نعمت وجود این ملت صبار و شکور و نعمت وجود رهبری حکیم و مجاهد وفقیه اهل بیت و مرجع تقلید فرزانه و بصیر و هوشمند و آینده ساز و متفکر نظریه پرداز و عارف و مربی و عبد صالح خدا و دارای جذابیت نورانی و مردمی که نه تنها ایرانیان بلکه جبهه مقاومت و آزادیخواهان جهان به ایشان عشق می ورزند، شکرگذار هستیم. او که پدر و راهبر ملت ایران به سوی قله های رشد و تعالی و پیشرفت و عزت و اقتدار و تمدن سازی است. مظهر امید و اعتماد و عقلانیت و معنویت و غیرت دینی و انسجام و همدلی و پرچمدار اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت علیهم السلام در عصر غیبت و پیشبرنده امت اسلامی به سمت خورشید ولایت صاحب الامر والزمان بقیة الله الأعظم عجل الله تعالى فرجه و اصلاح جهان بر اساس امامت الهی است.

۲_ بی شک حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اهم واجبات اسلامی است و تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران حرام شرعی است و بر این اساس مقابله با توطئه های دشمنان اسلام و ایران وظیفه شرعی همگانی است . ملت از خواص وجریان های سیاسی انتظار دارند با شفافیت در حمایت از نظام اسلامی و محکومیت آشوب و اغتشاشات موضع بگیرند. متاسفانه برخی از چهره های خواص و مدعی همچنان با مواضع ابهام آمیز، بستر ساز فتنه هستند.  

 ۳_برگرداندن سریع نظم و امنیت و آرامش مطالبه عمومی است. لازم است با راه کنش امنیت محله محور و سازماندهی و شبکه سازی مردمی و حضور فعال مردم در میدان و رصد و پایش تحرک اغتشاشگران با اقدام به هنگام و در لحظه و حضور انبوه مردم از وقوع ناامنی و آشوب و تخریب و اغتشاش جلوگیری نمود و طراحان میدان داران آشوب گر را شناسائی و توسط ضابطان قضائی دستگیر نمود و با روشنگری در باره اقدامات تخریب گرانه، اشد مجازات قانونی را نسبت به آنان اعمال نمود.

۴_ به طور مسلم امروز جنگ افروزی برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق اغتشاش و آشوب و تخریب و اخلال در نظم و امنیت عمومی و وحدت و انسجام و یکپارچگی ملی و ایجاد رعب و وحشت دربین مردم خط فرمان آمریکا و صهیونیست ها و مزدوران آنان است. بی شک مصلحتی بالاتر از حفظ امنیت و وحدت و تمامیت ارضی کشور و حفظ کیان اسلام و نظام اسلامی نیست. مردم انتظار دارند بدون مماشات و سهل انگاری حکم محاربه و افساد فی الارض و بغی درباره محاربان و جنایتکاران و باغیان آشوبگر به طور عبرت آمیز اجرا گردد.

۵_رسانه ملی و نخبگان اجتماعی و فعالان سیاسی و رسانه ای لازم است به جهاد تبیین شتاب بخشند و به افشای مداوم دروغ پردازی ها و سالم سازی فضای مجازی و تولید قدرت رسانه ای بپردازند.

۶_ توجه به راهبرد ایجاد امید و تقویت انسجام و اعتماد و هم افزایی و هوشمندی و عقلانیت انقلابی و بصیرت افزایی ضروری است.

۷_ انتظار از مسئولان ایجاد فضای گفتگو و حل مشکلات جوانان و تقویت و جدی گرفتن کرسی های آزاد اندیشی و جنبش نرم افزاری و حرکت فرهنگی سازنده ایمان و معنویت و تداوم نهضت خدمت و رونق کسب و کار و شکل دهی نهضت ملی اشتغال و کار افرینی و تلاش مضاعف برای استقرار امنیت و آسایش مردم و تقویت حافظان امنیت و قاطعیت در مقابله با اخلال گران و مجازات جنایتکاران در این شرایط حساس است.

از خداوند متعال توفیق بیشتر ملت و دولت را در فتح قله های پیشرفت و بستر سازی ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف و طول عمر با عزت رهبری عزیز و معظم انقلاب اسلامی را مسآلت می نمایم. 

۱۳/ ۸ / ۱۴۰۱ قم مقدس _ عباس کعبی 

اصل درس🔻

 

پرسش و پاسخ🔻

 

 

 این دو کلیپ با عنوان (امکان و شرایط اختصاصی استنباط گزاره های دستوری علوم انسانی در کتاب و سنت ) تدریس آیت الله کعبی است. در جمع اساتید و اعضای هیات علمی موسسه امام خمینی ره در تاریخ یک شنبه ۱۲/ ۴/ ۱۴۰۱ ارائه شده است.

 

امکان و شرایط اختصاصی برای استنباط گزاره های دستوری علوم انسانی از کتاب و سنت

 

۱_ فلسفه علوم انسانی مبانی علوم انسانی منابع علوم انسانی قواعد علوم انسانی روش علوم انسانی مسائل علوم انسانی

۲_ مبانی ( نظام معرفتی نظام ارزشی نظام رفتاری برپایه دین) ادله (کتاب سنت عقل اجماع ) روش ( اصول فقه) مسائل شناخت موضوعات از علوم انسانی واحکام را از ادله می گیریم 

۳_ شرایط اختصاصی ا_ جهان بینی فقیه ۲_ نقشه راه وبایدونبایدهای کلی ۳_ نقش زمان و مکان ۴_ موضوع شناسی ۵_ نظریه سازی و مکتب سازی و نظام سازی 

۴_ اجتهاد تبیینی اجتهاد تطبیقی اجتهاد تنظیمی 

۵_ پیش نیازهای اجتهاد نظام ساز در علوم انسانی استنباط در علوم انسانی از سنخ فقه نظام است 

۱_ توجه به اهداف وظایف ماموریت ها و خط مشی گزاری 

۲_ دولت اسلامی 

۳_ رهبری الهی 

۴_ مصالح و مفاسد 

۵_ سیاسات شرعیه 

۶_ احکام حکومتی 

۷_ کارکرد گرایی

 

 

🎧 آیت الله کعبی/ تبیین اخلاقی آیه ۸۷تا ۹۵ سوره حضرت یوسف

 

 

🎧 سخنرانی حضرت آيت الله كعبی با موضوع جذابیتهای تربیتی شخصیتی پیامبر در جمع مربیان وسرمربیان حلقه های صالحین سوسنگرد پنجشنبه ۲۱/ ۷/ ۱۴۰۱

 

 

 

کلمة آية الله الكعبي فى الحفل التكريمي لطلبة و الطالبات المتفوقين و اللامعين اليوم الجمعه مساء تستحق الحفظ و النشر و التامل

 

 

💐خطبه های نماز جمعه 

#آیت_الله_کعبی 

۲۲ مهر ۱۴۰۱

 

✳️برای اصلاح امور، #شش_وظیفه باید سرلوحه کار مجموعه #قوای_سه گانه، #مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولان ارشد ، میانی و استانی قرار گیرند:

اول: مردمی سازی اقتصاد و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی و شکل دهی نهضت ملی اشتغال

دوم: تقویت پول ملی و #حذف_دلار از مبادلات تجاری و اقتصادی

سوم: واگذاری سریع #زمین_رایگان برای ساخت میلیونها منزل مسکونی و ویلایی توسط مردم

چهارم: #محاکمه قاطع #مفسدان اقتصادی و تلاش برای احیای #حقوق_عامه و گسترش عدل و آزادیهای مشروع

پنجم: اجرای کامل و سریع #سند_تحول بنیادین آموزش و پرورش و اولویت قرار دادن #تحولات_فرهنگی در آموزش و پرورش 

ششم: تصویب طرح قانون مدیریت و #ساماندهی_فضای_مجازی کشور و راه اندازی #شبکه_ملی_اطلاعات 

 

❇️ما مردم خوزستان یک بار دیگر با رهبر معظم انقلاب، شهدا به ویژه شهدای امنیت و نیز با آرمان های امام و انقلاب و ولایت فقیه #تجدید_بیعت می کنیم و اعلام می داریم #تا_آخرین_نفس_و_نفر پای انقلاب و رهبری ایستاده ایم.

 

📌 #آمریکا و #صهیونیستها، ۸ محور را از ایجاد این #اغتشاشات دنبال می کنند:

 

اول: بحران سازی جهانی از یک مساله جزئی اجتماعی

دوم: افزایش دست اندازی های بین المللی

سوم؛ نمادسازی اجتماعی برای آشوبگران

چهارم: قطبی سازی اجتماعی و افرایش فضای افراطی

پنجم: تلاش برای فعال کردن شکاف قومیتی

ششم: #خشونت_عریان و تلاش برای ایجاد رعب و هراس و ترس در میان مردم

هفتم: #اکثریت_نمایی به منظور مشروعیت بخشی به آشوبها

 

🌹 حوزه انقلابی

╭┅───────────┅╮

 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da