پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

ستقام مجالس حسینیة مركز الامام الحسين عليه السلام من قِبَلِ مؤسسها، آية الله الشيخ عباس الكعبي الرمضانية  من یوم الاثنین، لیلة ۱ رمضان ۱۴۴۰  الساعة: ١٠:٣٠ مساءا

مع فضيلة الشيخ قاضي نواصري

العنوان: الأهواز، حى لشكرآباد، شارع علوي الرئيسي، حسينية مركز الامام الحسين عليه السلام العلمي الثقافي

بسم الله الرحمن الرحیم *شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ* به اطلاع عموم مومنین می رساند: 

 مجالس رمضانی مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام در اهواز  از روز دوشنبه ۳۰ شعبان ۱۴۴۰، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ( *هر شب ساعت ۱۰:۳۰ شب* ) در حسینیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام اهواز آغاز می گردد. 

سخنران:خطیب ارجمند حجت الاسلام و المسلمین شیخ قاضی نواصری

 مکان: اهواز، لشکرآباد، بلوار علوی، حسینیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام.



💠 اباصلت هروى روایت کرده است که در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت ثامن الحجج (علیه السلام) رفتم، حضرت فرمود: 


🔺اى اباصلت! اکثر ماه شعبان رفت و این جمعه آخر آن است پس تدارک و تلافى کن در آن چه از این ماه مانده است، تقصیرهایى را که در ایام گذشته این ماه کرده‌اى و بر تو باد که رو آورى بر آنچه برای تو نافع است و دعا و استغفار بسیار کن و تلاوت قرآن مجید بسیار کن 


🔺و به سوى خدا از گناهان خود توبه کن تا آنکه، چون ماه مبارک درآید، خود را براى خدا خالص گردانیده باشى و در گردن خود امانت مگذار و حق کسى را مگر آنکه ادا کنى و در دل خود کینه کسى را مگذار، مگر آنکه بیرون کنى و مگذار گناهى را که انجام می‌دادی، مگر آنکه ترک کنى و از خدا بترس و بر خدا در پنهان و آشکار امور خود توکّل کن و هر که بر خدا توکّل کند خدا او را بس است 


🔺و در بقیه این ماه این دعا را بسیار بخوان «اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ». خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده‌اى در آن قسمت که از این ماه مانده بیامرزمان، به درستى که حق تعالى در این ماه بندهاى بسیار از آتش جهنم براى حرمت ماه مبارک رمضان آزاد مى‌کند. 



پیام تبریک آیت الله کعبی در پی حسن اعتماد رهبر فرزانه و حكيم انقلاب اسلامى حضرت آيت الله العظمى امام خامنه اى دام ظله الوارف و انتصاب حجت الاسلام‌و المسلمین سید نبی موسوی به سمت نماينده ولى فقيه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز بسم الله الرحمن الرحیم برادر عزیز حضرت حجة الاسلام والمسلمين اقاى موسوى فرد زيد توفيقه السلام عليكم ورحمة الله وبركاته حسن اعتماد رهبر فرزانه و حكيم انقلاب اسلامى حضرت آيت الله العظمى امام خامنه اى دام ظله الوارف و انتصاب جنابعالى به سمت نماينده ولى فقيه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز را صميمانه تبريك عرض مى كنم. اینجانب در عمل به وظیفه شرعی و در جهت هم افزایی در کمک به نظام و کشور و مردم شریف استان خوزستان، با تمام توان در کنار و همراه شما در جهت تحقق ماموریت الهی مقدس و سنگین تان هستم. از خداوند متعال مسالت می نمایم که بیش از پیش در ارتقای ایمان و معنویت و کمک به حل مشکلات معیشتی و تحکیم انسجام و وحدت و برادری و پیشبرد خدمت وتقویت محرومین ومستضعفین موفق باشید. لازم می دانم از مجاهدتها و تلاش های ایت الله جزایری دامت برکاته نیز تشکر نمایم. 
الاقل _ عباس کعبی 
۱۰اردیبهشت۱۳۹۸ 


💠 آیت الله کعبی صبح امروز در جمع طلاب‌ و فضلای حوزه علمیه امام حسین علیه السلام: 

🔺 روحانیت ایران، با الگوگیری از ائمه اطهار علیهم السلام و شهداء و امام راحل و مقام معظم رهبری در صف اول میدان علم و تقوی و بصیرت و دشمن شناسی و میدان تبلیغ و جهاد و میدان خدمت و شهادت طلبی هستند. 

🔺 نمونه درخشش روحانیت و حوزه های علمیه سیل اخیر است که روحانیتِ پیشتاز، با همین عمامه و لباس خدمت حاضر شدند و حماسه معنوی دفاع مقدس را این بار در خدمت به سیل زدگان ارائه کردند.

 🔺 در مناطقی که حاضر شدم، دیدم که طلاب در صحنه اند و سبد کالا توزیع می کردند، بار کمکهای مردمی را خالی و پر می کردند، در استحکام سیل بندها کمک کردند، خانه های مردم را از آب خالی می کردند، این کارها به ظاهر عادی است اما وقتی اینها به عنوان طلبه معرفی شده اند مردم می بینند که روحانیت حرف و عملشان یکی است. تلاش در کمک به مردم در این سیل منزلت سپاه و بسیج و نیروهای مسلح و روحانیت را بالا برد.

 🔺 در شهر "بستان" یکی از این روحانیون عزیز ما، با لباس خدمت بدون عمامه، خانه یکی از سیل زدگان را از آب خالی می کرد و حتی سرویسهای بهداشتی را می شست بعد وقتی که وقت نماز شد لباس روحانیت را گذاشت و نماز خواند مردم خیلی متاثر شدند. این نوع صحنه هیچ گاه از دل مردم پاک نمی شود. 

🔺 اگر ما به دانسته هامان عمل کنیم و در علم و تقوی و بصیرت و دشمن شناسی و در حضور در صحنه و در جهاد پیشگام شویم خود این یک تبلیغ عملی است. 

🔺 تبلیغ یعنی با مردم بودن و برای مردم بودن در راه خدا و برای تحکیم ارزشهای اسلامی و انقلابی گام برداشتن: "کونوا دعاة الناس بغير السنتكم" در عمل مردم باید ایمان، تقوی، صداقت، اخلاص، ولایت، فداکاری، جانفشانی در راه خدا را در روحانیت ببینند و همین بزرگترین تبلیغ دین است. در حدیث شریف هم داریم: من عمل بما یعلم، علمه الله ما لم یعلم این حدث ترجمه این آیه است که "اتقوا الله و یعلمکم الله" بنا بر این تقوی، معبر علم‌ است. 

🔺 کسانی که با روحانیت دشمنی می کنند به خاطر این است که روحانیت فتح الفتوحش فتحِ دلهای مردم به سمت دین و معنویت و تلاش برای تحکیم ارزشها است. 

🔺 حادثه روحانی شهید مظلوم همدانی، یکی از عواملش فضای ناامنی و بی بند و باری است که در فضای مجازی به وجود آمده است. فضای مجازی باید فضای امنی باشد. با فضای شرارت در فضای مجازی باید مبارزه کرد و همه کسانی که از این قاتل شرور جنایت کار در فضای مجازی حمایت می کنند باید شناشایی شوند و به عنوان تایید قتل و قاتل و جنایت برای پیشگیری از وقوع جرم باید با آنها برخورد کرد. در این‌ بین وظیفه وزارت ارتباطات پالایش فضای مجازی است و برخورداری از فضای مجازی امن و اخلاقی حق خانواده ها و جامعه است. 

🔺 همه متأثریم و این‌ اولین بار نیست که روحانیت اینگونه مظلومانه شهید می شود و آخرین بار هم نخواهد بود چون لباس روحانیت لباس علم و تقوی و جهاد و شهادت است.



🔺 مدیر حوزه های علمیه کشور آیت الله علیرضا اعرافی شب گذشته در جمع طلاب حوزه علمیه امام حسین علیه السلام و نخبگان و فرهیختگان مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام که یک دهه پیش توسط آیت الله کعبی در اهواز تاسیس گردیده است، حضور یافت. 

🔺آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اعضای قرارگاه مردمی امام حسین علیه السلام که در راستای امدادرسانی به سیل‌زدگان استان خوزستان فعالیت گسترده دارد، در حسینیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام نشستی صمیمی داشت. 

🔺طلاب و اساتید و مسئولان حوزه علمیه امام حسین علیه السلام و جمعی از جوانان گروههای جهادی نیز در این نشست حضور داشتند. 

🔺قرارگاه مردمی امام حسین علیه السلام در راستای کمک به آسیب دیدگان سیل خوزستان از ابتدای بحران سیل خوزستان در مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام توسط آیت الله کعبی تاسیس گردید و تاکنون خدمات قابل توجهی در حیطه فنی مهندسی، بهداشتی و توزیع اقلام مورد نیاز و بسته های امداد و پخت و توزیع گسترده غذای گرم در بین آسیب دیدگان سیل و امداد در زمینه تقویت سیل بندها و ساماندهی گروههای جهادی در قالب کمیته های گوناگون با حضور چشم گیر متخصصان و نخبگان و فعالیت شبانه روزی طلاب و گروههای جهادی داشته است.

 🔺این نشست در فضایی صمیمی و با حضور اعضای مختلف کمیته‌های این قرارگاه از مسئولان استانی، تا نیروهای بسیجی و طلاب و روحانیون در حسینیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین (علیه السلام) تشکیل شد تا بار دیگر تجدید روحیه و تعریف خط مشی برای شروع فاز جدید یعنی تخلیه سیلاب و تسریع در باز سازی وجبران کامل خسارات باشد. 

🔺 در این نشست همچنین، مدیران دستگاه‌های مختلف از جمله حج و زیارت، دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(قدس سره الشریف) خوزستان و چندین نفر دیگر از اعضای کمیته‌ها به بیان عملکرد و پیشنهادهای خود پرداختند. 


💠 كتب آية الله الشيخ عباس الكعبي اليوم بعد مشاهدة القرى و الاراضي المتضررة من الفيضانات في المروحية و كان يرافق آية الله الاعرافي مدير الحوزات العلمية في الجمهورية الاسلامية موضحا له عمق المعانات:

بسم الله الرحمن الرحيم
 
🔺 یا اهلنا، اهل الولاء و الوفاء و الکرم. من الصعب أن أرى محنتكم في الفيضانات التي عمت بلادنا و أدت الى خسائر كبيرة و آلام جسيمة و مشاكل عديدة من غير أن أسهر معكم مواسيا خادما، متحملا المسئولية في تخفيف المعاناة، مساهما في العمل الاغاثي.

🔺 و کما تعلمون من بدایة المحنة و من اجل اداء الواجب الانساني و الرسالي تجاهكم، قمنا بتأسيس مقر الامام الحسين عليه السلام لاغاثة المنكوبين في الفيضانات و لازلنا نقدم ما نستطيع من خدمات و مساعدات و *قلبي يعتصر ألما و حزنا عندما اشاهد ميدانيا و عن قرب عمق الماساة و الخسائر و اعاهدكم بالاستمرار في الخدمة و العمل و المتابعة لتعويض الخسائر و اعادة البناء و حل المشاكل و تقصي حقيقة الفيضانات و اتخاذ الاجراءات المناسبة و اخباركم عن التفاصيل في الوقت المناسب باذن الله*

  🔺 فمعكم معكم نفدي ارواحنا في سبيل الله و فی سبیل خدمتم یا شیعة أمير المؤمنين عليه السلام و كف الهموم و الحزن عنكم و لن نترككم وحدكم

 و لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم  
  
 خادم الشرع المقدس و خادمكم
  الاقل_ عباس الكعبي
٢١ شعبان ١٤٤٠

🔺️صبح امروز آیت الله اعرافی مدیر حوزه های کشور از مناطق سیل زده استان خوزستان بازدید به عمل آورد. آیت الله کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری ایشان را در این بازدید هوایی همراهی می کرد.

بیان سماحة آیة الله الشیخ عباس الکعبي بمناسبة استشهاد کوکبة من شباب الحجاز الابرار علی ید آل سعود المجرمین

بسم الله الرحمن الرحیم بسم الله قاصِم الجَبارين، مُبِيِر الظالمِيِن، مُدرِكِ الهاربِيِن، نكالِ الظالِميِن، صَرِيِخ المُسْتَصْرِخِين

 قال تعالی: إِنَّ رَبَّكَ لَبِالمِرصادِ ﴿الفجر/۱۴﴾ و قال تعالی: وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ﴿آل عمران/169﴾ 

 تلقینا النبأ المؤسف و المؤلم لإعدام كوكبة من شهداء الحجاز المظلومين على أيدي آل سعود المجرمين و نحن في زحمة العمل الإغاثي لمنكوبي الفيضانات التي عمّت محافظة خوزستان. 

هؤلاء الشهداء الأبرار دفعوا ضريبة حبّ محمّد و آل محمّد بصدق و إخلاص نتيجة ثباتهم و استقامتهم و ولائهم و وفائهم للاسلام المحمدي الاصيل و مدرسة أهل البيت عليهم السلام و معاداتهم لاميركا و الصهيونية و رفضهم للإستسلام لآل سعود المتصهينين و الذين یزاودون على اسرائيل بخيانتهم للإسلام و الأمة و بقتلهم الأبرياء. 

انّ آل سعود یرتکبون جرائم غير انسانية بشعة واحدة تلو الاخرى مثل التنكيل بجمال خاشقجي و تذويب جسده رغم تصريحه بالموالاة لنظامهم الأسود فضلا عن جرأتهم علی اعدام خيرة شباب الحجاز الأطهار، ليس للصمت العالمي لأدعياء حقوق الانسان حكومات و شعوب و منظمات ومؤسسات فحسب بل بضوء أخضر أمريكي صهيوني متناسين غضب الله وسخطه و انتقامه متمادین ببغيهم و طغيانهم و فسادهم و محاربتهم لله و لرسوله و للمؤمنين. 

يجب على أحرار العالم وشرفاء الامة و أنصار الإسلام بكل أطيافهم و مكوناتهم و انتماءاتهم و مذاهبهم ان یجهروا بنصرتهم لهولاء الشهداء المظلومين الابرياء و اعلاء صوتهم و صرختهم ضد هذه الجرائم الوحشية الجاهلية و ان يستنكروا أشد الإستنكار هذا العدوان السافر على الانسانية و على الاسلام وعلى شيعة اميرالمؤمنين عليه السلام

لا شك أن دماء شهداء الحجاز المظلومين هو إمتداد لمدرسة عاشوراء و انه لا يذهب هدرا و سیزلزل عروشهم الخاوية و ان آل سعود الطغاة الى زوال إن شاء الله و الی جهنم و بئس المصير. 

وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ (ابراهیم/42) 

ولا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم

 الاهوازـ عباس الكعبي

 عضو مجلس خبراء القيادة 

و عضو جماعة المدرسين في الحوزة العلمية بقم المقدسة 

٢٠/شعبان/١٤٤٠ هـ ق