پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

به شما بشارت می دهم.

پنجشنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۱۱ ب.ظ

 

ظهر امروز حضرت آیت الله کعبی در جمع برخی از بزرگان اقوام و عشایر استان خوزستان حضور یافتند. زعما و بزرگان عشایر و اقوام هر یک در این دیدار به طرح مشکلات و ایده های خود پرداختند و با استاد فرزانه حضرت آیت الله کعبی به گفت و گو نشستند.

آیت الله کعبی در این دیدار تقویت ارتباطات، هم افزایی، اندیشه ورزی، رایزنی و تدین پنج عامل پیشرفت دانستند.
ایشان همچنین عواملی را مانع پیشرفت دانستند:  یک: تنبلی و بی حوصلگی و کار نکردن (لیس للانسان الا ما سعی) جامعه ای که کار و تلاش نکند پیشرفت نمی کند.
دوم: یاس و ناامیدی. انسان با امید زنده است و جامعه ی نا امید حرکت نمی کند. سوم: نداشتن چشم انداز روشن برای پیشرفت و طرح و برنامه نداشتن است. چهارم: نداشتن امکانات یا نداشتن دانش لازم برای استفاده از امکانات؛ گاهی ظرفیت شناسی نیست و پنجم که مانع پیشرفت است، تردید است. انسان گاهی به تردید می افتد و پیشرفت نمیکند و تردید در جامعه به همین میزان ضربه می زند.

ایشان همچنین با اشاره به عزت و عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه آینده ی ملت شکوهمند ایران را با توجه به فداکاری ها و رشادت ها روشن و امیدبخش دانستند. ایشان در بخشی از صحبتهای خود در این زمینه فرمودند. به شما می گویم و به شما بشارت می دهم اتفاقی به عظمت اتفاق ۲۲ بهمن ۵۷ به نفع ملت بزرگ ایران و امت اسلام رقم خواهد خورد.

آیت الله کعبی همچنین ۱۲ ویژگی از ویژگی های ممتاز ملت ایران را بر شمردند و شواهد تاریخی بر این امر ارائه کردند. که سخاوتمندی اخلاق مداری دینداری شادی و تمدن گرایی از جمله ی آنها بودند.

ایشان همچنین در پاسخ به یکی از بانوان فعال فرهنگی که در جلسه حضور داشتند فرمودند:

 

از عمق جان مظلومیت زنان دا درک می کنم و جایگاه زن در منظومه ی حقوقی اسلام ویژه است. زن می تواند محور رشد و تعالی خانواده شود. خانواده هم واحد بنیادین و هسته ی مرکزی رشد و پیشرفت جامعه است. مدیریت خانواده بر پایه ی مهر و محبت بر عهده ی زن است اگر خداوند نی فرماید شما را از یک زن و مرد آفریدیم. کانون مهر و محبت با مادر است. اگر می گویند ریاست خانواده با مرد است به معنای خدمت به خانواده است نه نرد سالاری و خشونت در خانواده. 

اسلام کلمه ی شریک زندگی را برای زن کم می داند. اسلام می گوید زن و مرد یک جان هستند در دو بدن؛ هن لباس لکم و انتم لباس لهن. 

و در اسلام همچنین حضور زن در اقتصاد حد اقلی نیست و حد اکثری ست و زن می تواند در همه ی میدانهای اقتصادی حضور پیدا کند.

غرب از زن و کودک به عنوان نیروی ارزان کار استفاده کرد و در میدان دوم در میدان توسعه و در گام سوم به زن گروی و فیمینیسم به معنای استغنای از زن استفاده کردند و زن را از نعمت بزرگ مادری محروم کردند و تبدیل به یک کالا کردند. در اسلام مرد باید در خدمت زن باشد و امور خانواده را تامین کند و اگر زن فعالیتی اقتصادی هم داشته باشد ثمره اش برای خودش است. زن می تواند آمیخته ای از علم و ایمان عقلانیت و معنویت و مهر و محبت و رحمت و تربیت و کار و اشتغال و تربیت اجتماعی را د کنار حشمت و عفت در خود جمع کند. غرب الگوی زن اسلامی را می خواهد از ما با ترویج صرفا بی بند و باری بگیرد. مطالبه ی خواهر گرامی برای حمایت از زنان و کودکان در دادگستری حق است. جایگاه حقوقی زن کاملا روشن است اما باید سطح اجتماعی زن را توضیح بدهیم و بالا ببریم.

 

ایشان همچنین در گفت و گو با فعالان اجتماعی و فرهنگی منطقه عقیلی فرمودند: من به همه ی مردم خوزستان ارادت دارم و به عقیلی و ترکالکی ارادت ویژه دارم و خاطرات خوبی با مرحوم مروج داشتم. کشاورزان آنجا مظلومند و بهترین محصولات را هم دارند و بنده پیگیر امورشان بوده ام.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی