پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

آیت الله کعبی در هشت سال گذشته در کنار شوش

يكشنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹ ق.ظ

*🌐 کرخه آنلاین (صدای مردم)*

 

*🛑آیت الله کعبی همیشه در کنار شوش بوده است*

 

⭕ *آیت الله کعبی* عالمی‌ ست که هیچ‌گاه از مردم فاصله نگرفته است . در سیل خسارت‌ بار سال نود و پنج *شهرستان شوش و بخش شاوور ( شهرستان کرخه )* شاهد حضور و پیگیری مستمر ایشان در مناطق سیل زده بود . ایشان شخصا در بیشتر روستاهای سیل زده ی شهرستان شوش حضور پیدا کردند ؛ از "بیت یدی" گرفته تا "بیت ایباره" و خسارات کشاورزان و روستاییان آن منطقه را پیگیری کردند.

 

⭕ایشان بارها در اهواز و شوش و شهرستانهای مختلف خوزستان و تهران با نخبگان استان دیدار کردند و تا جایی که توانستند مشکلات را پیگیری کردند . مسائلی همچون انتقال آب ، ریزگردها ، مشکلات اجتماعی از جمله تیراندازی در تجمعات ، ناامنی های اجتماعی و مشکلات فرهنگی را پیگیری کردند .

 

⭕ایشان بارها و به طور مکرر و جدی پیگیر مشکلات کارگران هفت‌تپه بودند به طوری که در ۲ آذر ماه سال ۱۳۹۷ خبرگزاری رسا از دیدار نمایندگان کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه با آیت الله کعبی در اهواز خبر می دهد و تصاویر آن را منتشر می کند . در متن این خبر آمده است : ( در این دیدار نمایندگان کارگران هفت تپه ضمن اظهار برائت از عده ای کارگرنما که بعضا هنجار شکنی کرده و شعارهایی هنجارشکنانه علیه مقدسات و نظام مقدس اسلامی داده بودند ، با تجدید بیعت با امام و شهدا و رهبری و نظام مقدس اسلامی خواستار پیگیری مطالبات خود در خصوص رسیدگی به وضع شرکت هفت تپه و احقاق حقوق کارگران شدند )

 

⭕همچنین آیت الله کعبی طی تماسی با دکتر امیری ، معاون پارلمانی رییس جمهور ، مشکلات این کارگران زحمتکش و همچنین کارگران زحمتکش گروه ملی فولاد را منعکس کرد .

 

⭕امیری ، معاون رییس جمهور نیز اظهار داشت که این مسأله و همچنین مشکلات کارگران گروه ملی فولاد را در جلسه چهارشنبه هیأت دولت مطرح و مشکلات کارگران را پیگیری کند .)

 

⭕در نهم آذر ماه همان سال آیت الله کعبی در گفت و گو با خبرگزاری رسا از دستور رییس جمهور محترم برای رسیدگی به وضعیت کارگران استان خبر داد. در متن این خبر آنده است : (بنده برای پیگیری نامه با آقای امیری معاون پارلمانی رییس جمهور تماس گرفتم که ایشان اظهار داشت که نامه به رییس جمهور رسیده و آقای رییس جمهور به دفتر و وزرای مربوطه دستور پیگیری داده است.

 

⭕وی ادامه داد : بر اساس گفته معاون رییس جمهور درباره روند خصوصی سازی ، احقاق حقوق کارگران و احیای کارخانجات گروه ملی فولاد و هفت تپه در هیأت دولت بحث شده و در دست اقدام است و دستورات لازم توسط رییس جمهور به وزرای مربوطه داده شده است.)

 

 ⭕در سیل ویرانگر سال نود و هشت نیز آیت الله کعبی در کنار خوزستان عزیز و مردم بزرگوار و فداکار شوش قهرمان بود. ایشان ضمن بازدید از مناطق سیل زده در مرکز علمی فرهنگی امام حسین لشکرآباد که خود تاسیس کردند قرارگاهی مردمی و بسیار مهم راه اندازی کردند و پخت و پزهای پنج هزار پرسی از آنجا آغاز شد و در اقصی نقاط مناطق سیل زده توزیع گردید . همچنین اقلام مورد نیاز بسیاری از مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام توزیع شد. بررسی فنی حل مشکل و کم شدن خسارات سیل و میزبانی از گروه های جهادی و...در آن قرار گاه مهم رقم خورد.

 

⭕ایشان پای درد دل نخبگان نشست و تا جایی که امکان داشت به مسائل آنها رسیدگی کرد . در ایام سخت کرونا حسینیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام به مدت دو سال به مرکز واکسیناسیون تبدیل شد . گروه های پزشکی جهادی دندان پزشکی در حسینیه ی ایشان به درمان بیش از دو هزار مددجوی کمیته ی امداد امام خمینی قدس سره الشریف پرداختند. گروه دیگر متخصص و حاذق پزشکی جهادی نیز بارها به میزبانی ایشان در رشته های مختلف مغز و اعصاب و ...به درمان رایگان مددجویان پرداختند . موسسه ی خیریه سبیل الخیر امام حسین علیه السلام که ایشان تاسیس نمود صدها کولر گازی و یخچال و بسته های لوازم تحریر و بسته های کمک معیشتی را ... بین خانواده های آبرومند خوزستانی و همچینین شوش عزیز توزیع کرد . صدها یتیم از سراسر خوزستان تحت تکفل سبیل الخیر بوده اند. مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام که ایشان تاسیس کرد ده‌ها خطیب و طلبه ی فاضل از سراسر خوزستان از بین خانواده های فرهیخته ی خوزستانی تربیت نمود. دانشگاه المصطفی در مرکز علمی فرهنگی ایشان پذیرای ده ها فرهیخته در دو مقطع ارشد و دکتری است . دانش آموزان بسیاری با بهره مندی از کتابخانه ی مهم امام رضا علیه السلام در مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام که ایشان تاسیس نمود به دانش‌گاه های مهم کشور راه یافتند. به طور متعدد خوزستانی ها با ایشان و در دفترشان در اهواز نشست صمیمانه برگزار گردند و مشکلات حادی از جمله مشکلات هفت‌تپه ، بیکاری‌ها و عدم ‌پرداخت حقوق ها و ... توسط ایشان‌ پیگیری شد.

⭕حل و فصل نزاع‌ ها ، پیگیری رضایت‌ ها و حضور مستمر بین قبائل و عشایر و گفت وگوی چهره به چهره با آنها از جمله اقدامات دیگر ایشان بود.

*مردم ایشان را به خاطر تواضع و صداقت و ارتباط اجتماعی مستمر دوست دارند* و بارها و در مناسبات گوناگون شاهد حضور ایشان در تجمعات مردمی بوده اند . از جمله جلوه های حضور ایشان در تجمعات بزرگ‌ مردمی مسابقات شعر دعبل خزاعی و ایام فاطمیه بوده است.

 

⭕ *ایشان همیشه خدمت به مردم و حمایت از مردم و کم کردن بار مشکلات مردم را سرلوحه ی اقدامات علما دانسته اند*

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی