پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

دومین جلسه ی شرح فقهی اصل ۵۱ قانون اساسی

پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۰۲:۴۵ ق.ظ

 

 

🔺️ به گزارش مرکز رسانه پژوهشکده شورای نگهبان، در ادامه برگزاری سلسله جلسات شرح فقهی اصول قانون اساسی، دومین جلسه شرح فقهی اصل ۵۱ قانون اساسی روز شنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۲ با حضور آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری و عضو پیشین حقوقدان شورای نگهبان و جمعی از پژوهشگران در پژوهشکده شورای نگهبان برگزارشد و این اصل از نظر مبانی اسلامی بررسی شد.

 

جلسه شرح فقهی اصل ۵۱ قانون اساسی در پژوهشکده شورای نگهبان برگزار شد.

 

💠 آیت‌الله کعبی با بیان اینکه در راس منابع مالی همه دولت‌ها در جهان از دیرباز تاکنون، منبع مالیاتی بوده است افزود: مالیات برای اداره دولت‌ها یک استثناء نیست بلکه یک اصل و قاعده است.

 

💠 ایشان در این جلسه به ضرورت بازطراحی نظام مالیات‌های شرعی در نظام جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان اصلی‌ترین منبع تامین مالی حکومت اسلامی اشاره داشتند و نحوه‌ عبارت‌پردازی اصل ۵۰ قانون اساسی را دلیلی بر استثنا بودن دریافت مالیات عرفی در صورت تکافوی مالیات‌های شرعی دانستند.

 

💠 آیت‌الله عباس کعبی در جلسه شرح فقهی اصل ۵۱ قانون اساسی به تبیین ایجابی بودن و یا سلبی بودن دریافت مالیات از نگاه قانون اساسی پرداخت و گفت آنچه از اصل ۵۱ قانون اساسی برداشت می‌شود این است که مالیاتی غیر از مالیات‌های شرعی همانند خمس و زکات، ابتدا به ساکن وجود ندارد مگر آنکه برای اداره کشور به آن نیاز باشد و موارد اخذ مالیات را نیز قانون باید مشخص کند.

 

📳 https://eitaa.com/kaabi_ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی