پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

 

آیت الله کعبی در دیدار با بانوان فعال حوزه فرهنگ و اقتصاد

 از عمق جان مظلومیت زنان را درک می کنم و جایگاه زن در منظومه ی حقوقی اسلام ویژه است. 

ظهر دیروز حضرت آیت الله کعبی در دیدار با بر خی از زنان حوزه فرهنگ و اقتصاد بر مظلومیت بانوان در جهان امروز تاکید کردند. ایشان جایگاه زن در اسلام را تبیین نمودند و جایگاه مرد را در خانواده به عنوان جایگاه خدمتگزار و پشتیبان معرفی نمودند.

ایشان گفتند:

 زن می تواند محور رشد و تعالی خانواده شود. خانواده هم واحد بنیادین و هسته ی مرکزی رشد و پیشرفت جامعه است. مدیریت خانواده بر پایه ی مهر و محبت بر عهده ی زن است.

 اگر خداوند می فرماید شما را از یک زن و مرد آفریدیم. کانون مهر و محبت با مادر است. *اگر می گویند ریاست خانواده با مرد است به معنای خدمت به خانواده است نه مرد سالاری و خشونت در خانواده.*

 اسلام کلمه ی شریک زندگی را برای زن کم می داند. اسلام می گوید زن و مرد یک جان هستند در دو بدن؛ "هن لباس لکم و انتم لباس لهن."

و در اسلام همچنین حضور زن در اقتصاد حد اقلی نیست و حد اکثری ست و زن می تواند در همه ی میدانهای اقتصادی حضور پیدا کند.

 

 *غرب از زن و کودک به عنوان نیروی ارزان کار استفاده کرد* و در میدان دوم در میدان توسعه و در گام سوم به زن گروی و فیمینیسم به معنای استغنای از زن استفاده کردند و زن را از نعمت بزرگ مادری محروم کردند و تبدیل به یک کالا کردند.

 

 *در اسلام مرد باید در خدمت زن باشد و امور خانواده را تامین کند و اگر زن فعالیتی اقتصادی هم داشته باشد ثمره اش برای خودش است.* 

 زن می تواند آمیخته ای از علم و ایمان عقلانیت و معنویت و مهر و محبت و رحمت و تربیت و کار و اشتغال و تربیت اجتماعی را در کنار حشمت و عفت در خود جمع کند.

 

 غرب الگوی زن اسلامی را می خواهد از ما با ترویج صرفا بی بند و باری بگیرد. 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی