پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

سوالی برخی از روستائیان دهستان  زردین شهرستان تفت استان یزد:

پرسش از حضرت آیت الله کعبی عضو سابق فقها و حقوقدانان شورای نگهبان راجع به واگذاری زمین های بنیاد مسکن 

 

✳️ با سلام و تحیت و تبريک حلول ماه ذی الحجة

حضرت استاد! در روستای زردین در حوالی روستا زمین های بوده که در حدود ۵۰ سال پیش مردم به صورت شراکتی در سال‌های ترسالی کشت می کردند و محصول آن را هرکس به اندازه آبی که از محل شریک بود تقسیم می کردند ولی الان حدود بیش از ۵۰ سال است که آن زمین ها رها شده و حتی خاک آن نیز جهت مصارف ساختمان و غیره برداشت شده است و بعد از آن این زمین ها توسط دولت ملی اعلام شده است. الان به علت نیاز جوانان به مسکن این زمین ها از منابع طبیعی به بنیاد مسکن تحویل شده تا بین جوانان فاقد زمین و مسکن تقسیم گردد. و الان بنیاد این زمین ها را به جوانان روستا جهت ساخت مسکن واگذار نموده است. حال عده ای ادعای غصبی بودن این زمین ها را کرده‌اند و عده ای از متدینین دچار شبهه شده اند. مستدعی است نظر مبارکتان را مرقوم فرمایید.

سایه حضرت عالی مستدام.

 

❇️ پاسخ استاد آیت الله کعبی :

سلام علیکم با تبریک متقابل ایام ذی الحجة الحرام به جنابعالى و مؤمنين در پاسخ به سوال به استحضار مومنین می رساند؛ 

  صرف کشت در دوران ترسالی در پنجاه سال قبل مالکیت ایجاد نمی کند. دولت طبق شرع وقانون مالک است و بر اساس مصالح عمومی از جمله واگذاری به جوانان فاقد مسکن جهت ساخت مسکن می تواند واگذار کند. ودر این صورت بر اساس تملیک قانونی و شرعی دولت؛ افراد مستحق؛ مالک می شوند و هرگز غاصب نیستند. 

والله الموفق . ۱۱/ ۴/ ۱۴۰۱

  الاقل_ عباس کعبی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی