پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

رسانه و ایمان/ رسانه بنگاه نیست. رسانه منبر است

پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۰۵ ب.ظ

 

▫️انقلاب اسلامی، مناسباتِ قدرت و امنیت و مناسباتِ مربوط به روابط بین الملل و حتی مناسبات اقتصادی را دگرگون کرد چرا که مولفه هایی تعریف کرد. ▫️انقلاب اسلامی میثاق تمدنی عهد جدید انسان معاصر، بر پایه توحید و عدالت و معنویت و رشد انسان و آغاز پایان بحرانهای بشری است. ▫️ساختارهای انقلاب اسلامی بر پایه مردم سالاری بر شاکله جمهوری اسلامی طراحی شد.

▫️محتوای انقلاب اسلامی حاکمیت دین بر پایه ایمان و عمل صالح و تحقق امنیت فراگیر است و نیروی مدیر انقلاب اسلامی برخواسته از فکر انقلاب اسلامی نیروی مومن و جهادی و با نگاه تمدنی و با نشاط و تحول گرا است.

▫️یکی از جاهایی که انقلاب اسلامی میخواهد تحول ایجاد کند مقوله امنیت است. امنیت در مکاتب معاصر قدرت محور است ؛مکتب اراده دولت و قدرت اما امنیت در گفتمان انقلاب اسلامی و اندیشه اسلام ناب و مکتب اهل بیت مردم پایه و انقلاب محور است؛ یعنی امنیت باید مستند شود به مردم و محویریت ولایت و نظریه قدرت از مردم بر می خیزد و توسط ولایت سامان پیدا می کند و مولفه های قدرت مردی، در رأسش ایمان است و دوم مشارکت مردمی است و سوم که حائز اهمیت است قیام لله است.

▫️بستر و فضا و نقطه پایه ای امنیت فراگیر خود ایمان و عدالت است  الَّذِينَ آمَنُوا وَ لَمْ يَلْبِسُوا إِيمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ...

▫️الحاد، گمراهی، دوری از خدا، فساد، تغییر در مناسبات اخلاقی اجتماعی و تغییر در الگوهای مناسب اجتماع بر این پایه، همه ضد امنیت است. ▫به میزانی که ایمان مولد بتوانیم ایجاد کنیم سطح امنیت جامعه را بالا می توانیم ببریم. ایمان مولد ایمانی است که بر پایه اعتقاد به خدا انسان را به صحنه های اجتماعی و سیاسی می کشد آن موقع نگاهمان به سپهر سیاست بر پایه ایمان مولد نگاه معنوی است

 

زایش فکری و زایش معنوی و زایش ارزشی در سایه ایمان ایجاد می شود و این اصطلاح ایمان مولد اصطلاح رهبری است. شهید مطهری می فرماید توحید اجتماعی.

برگ برنده انقلاب اسلامی تحول در مناسبات انسان و حکومت بر پایه ایمان است.

سلاح مقابله با انقلاب اسلامی همین فروپاشی ایمانی و معنوی است که دشمن دنبال آن است.‌ فروپاشی فرهنگی، تهدید امنیتی و جهاد فرهنگی یک حرکت امنیتی است.

 در دو دهه اخیر طراحی پایه ای دشمن جنگ نرم است و ما در مقابله با آن باید قدرت نرم تولید کنیم که در این میدان رسانه، خط اول جبهه است و رسانه صرفا خبر نیست. 

به رسانه می توان یک نگاه واسطه ای داشت  که رسانه واسطه است بین جامعه و نخبگان و کارگزاران حکومت و در واقع از دستی می گیرد و از دستی دیگری با زبان رسانه ای می رساند

نگاه دوم این است که رسانه در چرخه تولید پیام و پالایش پیام و مدیریت پیام و توزیع پیام بر پایه حقیقت و فطرت و با رویکرد ایمان سازی و ترویج ارزشهای انسانی و اخلاقی و تقویت ایمان و عمل صالح نقش کلیدی در چرخه پیام ایفا می کند و پیامهای دین اگر به زبان رسانه ای هوشمندانه و هنر ماندانه ابلاغ شود و  سانده شود تحول بزرگی ایجاد می شود 

نگاه اول نگاه بنگاه داری است. رسانه بنگاه نیست. تولید کننده و منبر و مبلغ است.

رسانه مکتبی رسانه ای است که تبلیغ مکتب را با زبان هنر به دوش می گیرد و مطابق اقتضائات زمانه باید حرکت کند. لذا ابتکار عمل و فعال بودن نه منفعل بودن آینده نگری، جریان سازی، ساخت فکر  و ایجاد حرکت های اجتماعی می تواند رویکرد رسانه مکتبی باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی