پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

مکتب امام مبارزه با فساد در چارچوب نظام مقدس اسلامی

چهارشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹ ق.ظ

 

 

____________________________________________________________________

مکتب امام، ضد اشرافی گری و ضدتشریفات و مکتب ساده زیستی، مردم‎داری، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض و خدمت به محرومین و مستضعفین با شاخصه عدالت گرایی است و هرگونه حرکت عدالت خواهی و مبارزه با فساد که در چارچوب ولایت فقیه و حفظ نظام اسلامی نباشد؛ انحراف از مکتب امام راحل است

___________________________________________________________________

 آیت الله کعبی : جریان‌های مخالف مکتب امام امروز در قالب غرب‌گرایی تلاش می‌کنند صرفا با حفظ ظاهری مکتب امام و بی‌‌توجهی به محتوای اندیشه امام، مکتب ایشان را تحریف کنند.

 آیت الله عباس کعبی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به شاخصه‏‌های مکتب امام خمینی(قدس سره الشریف) اشاره کرد و اظهار داشت: مکتب امام راحل، مکتب جامع و اصیل و منطبق با مقتضیات زمان برپایه اسلام ناب محمدی و آموزه‎های اهل بیت(علیهم السلام) و احیای امت اسلامی و تحقق پیشرفت، عدالت و حرکت به سمت تحقق تمدن اسلامی است.
 وی با اشاره به ویژگی‎های مکتب امام تأکید کرد: *مکتب امام، ضد اشرافی گری و ضدتشریفات و مکتب ساده زیستی، مردم‎داری، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض و خدمت به محرومین و مستضعفین با شاخصه عدالت گرایی است و هرگونه حرکت عدالت خواهی و مبارزه با فساد که در چارچوب ولایت فقیه و حفظ نظام اسلامی نباشد؛ انحراف از مکتب امام راحل است.*

آیت الله کعبی، عدالت خواهی را توأم با حفظ نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: مکتب امام در چارچوب حفظ نظام و در چارچوب تبعیت از آرمان‎های امام راحل و حرکت در مسیر ولایت، معنی و مفهوم می‎دهد و *امروز ضمانت اجرای عدالت گرایی و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، ولایت فقیه و حفظ نظام اسلامی است.*
 وی مکتب امام راحل را در بعد اعتقادی برپایه توحید و حرکت انبیا(علی نبینا و آله و علیهم السلام) و بر پایه امامت الهی و تحقق قرب الهی خواند و گفت: مکتب امام راحل، مکتب معنویت، عدالت و مکتب حرکت و پویایی امت اسلامی، مکتب وحدت و همبستگی و مکتب اولویت بندی حرکت امت اسلامی برای آزادی فلسطین و قدس و زوال صهیونیست‎ها است.
 ایشان افزود: مکتب امام راحل بر پایه ولایت فقیه و نهضت عاشورا، مکتب احیای امت اسلامی و ایجاد پیوند عمیق بین امت و امامت و شکل‎گیری نظام سیاسی اسلامی بر پایه اقامه حکم الله، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است که توسط یاران روشنگر خود و نظریه‎پردازان بزرگ اسلام همچون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر و رهبر عزیز در سالیان متمادی نهضت تبیین شد و در ده سال حیات امام و در دوران پیروزی انقلاب در سبک مدیریتی امام اجرا شد؛ سی و یک سال است که رهبر معظم انقلاب، بیانگر مکتب امام راحل به شکل جامع هستند.
 وی به جایگاه مردم در مکتب امام اشاره کرد و گفت: مردم نقش درجه یک را در تحقق اسلام ناب دارند و یکی از جلوه‎های مکتب امام راحل، احیای ظرفیت‎های مردمی در همه ابعاد است؛ در اندیشه امام راحل بدون پشتیبانی مردم نمی‎توان کاری کرد و امروز تبیین مکتب امام راحل توسط رهبری عزیز و تلاش برای احیا و عملیاتی کردن مکتب امام راحل در همه عرصه‎ها باعث شده است که ایران اسلامی با اقتدار وعزت و کرامت به سمت قله‎های پیشرفت و معنویت و تحقق تمدن اسلامی گام بردارد؛ چنان که علی‌رغم همه توطئه‎ها و چالش‎ها آمریکا و صهیونیسم و دشمنان مکتب امام در این چهل و یک سال روبه ضعف و افول و نابودی هستند.
 آیت الله کعبی، خطر تحریف اندیشه امام را گوشزد کرد و گفت: جریان‎های مخالف مکتب امام یا جریان‎های فرسوده و جریان‎هایی که از مکتب امام فاصله گرفته‌‏اند، امروز در قالب غرب‌گرایی، مصلحت گرایی و در قالب عقب نشینی نسبت به آرمان‌های امام و شهدا و سازش با بیگانه تلاش می‎کنند صرفا با حفظ ظاهری مکتب امام و بی توجهی به محتوای مکتب امام، مکتب ایشان را تحریف کنند.
 وی افزود: البته امروز همه ابعاد و زوایای شخصیتی امام راحل با پویایی و حرکت و نورانیت در شخصیت جامع رهبر معظم انقلاب، آیت الله العظمی امام خامنه‎ای جلوه‌گر است و یاد، نام و خط امام و جریان مقاومت و شعارهای جاوید امام در تحقق استقلال، آزادی عدالت، پیشرفت، عزت، کرامت و حضور مردم در صحنه به شکل گیری نظام اسلامی در جمهوری اسلامی زنده است.
 عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: امام راحل، ملت ایران را به عنوان ملت ولایی و انقلابی و صبار و به عنوان ملت الگو برای تحقق امت نمونه امت اسلامی حیات دوباره‎ای بخشید و خورشید تابناک اسلام در ایران اسلامی بر پایه مکتب امام راحل و در مقابله با استکبار جهانی شکل گرفت و همان گونه که امام فرمود «اسلام قادر است سنگرهای کلیدی جهان را فتح کند» شعار ما می‌‏توانیم در مکتب امام راحل امروز توسط ملت ایران با مقاومت، صلابت، صبر، پایداری و تبعیت از ولایت فقیه در حال پیشرفت و جلوداری است.

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی