پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

به مناسبت فرا رسیدن روز ملی مهندس

سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۸، ۰۲:۳۳ ب.ظ

 

 

*پیام حضرت آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم شریف خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت فرا رسیدن روز ملی مهندس

             بسم الله الرحمن الرحیم
                    قال الله تعالى:
            يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ ﴿۱۱/ مجادله﴾

🔸 پنچم اسفندماه به یادبود خواجه نصیرالدین طوسی روز مهندس نام گذاری شده است.او دانشمند بزرگ ایرانی است که در حکمت نظری و حکمت عملی و الهیات و ریاضیات و طبیعیات تبحر داشت.

🔸 وی هم فیلسوف؛ فقیه و معلم بزرگ اخلاق و معنویت بود، و هم زمین شناس و معدن شناس و ستاره شناس و موسیقی دان، که علم و ایمان و خردورزی و روح پرستش و کرنش در برابر عظمت الهی و بندگی خدا را در خود جمع کرده و داشته های خود  را در مسیر پیشرفت و تعالی و عمران و آبادانی و تقویت دین و دانش به کار گرفت.

🔸 عجیب آن است که خواجه نصیر درهنگامه جنایت و غارت و فساد و تباهی و کشورگشایی و نابودی خلافت عباسی توسط هولا کوخان مغول؛ بر پایه حکمت و تدبیر و با بهره گیری از علم و درایت خود و مهندسی معکوس فکری و علمی، هولاکوخان را شیفته مباحث کلامی و ریاضی و ستاره شناسی کرد و هوشمندانه و ماهرانه و حسابگرانه در مقابله با انحطاط مغولی ایستاد.

🔸 در کنار خدمات علمی ماندگار و رصدخانه مراغه، مکتب ولایت امیرالمؤمنين عليه السلام را ترویج نمود و عمق عقلی و حکمی و اجتهادی شیعه را با تالیفاتش نشان داد. خواجه نصیر الدین طوسی، در راستای چگونگی خدمت به اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام و علم و تمدن و پیشرفت ایران یک الگوی برجسته برای حوزه و دانشگاه است. 

🔸 در گام دوم انقلاب اسلامی، همکاری بایسته و پیوسته حوزه و دانشگاه؛ راه خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی را هموار می سازد.

🔸 مهندسان عزیز ایرانی عصر انقلاب؛ می توانند با الهام از شخصیت خواجه نصیر الدین طوسی؛ مشعل فروزان علم و ایمان و عقلانیت و معنویت و پیشرفت و عدالت و رونق تولید و اقتصاد مقاومتی و تحکیم زیرساخت های تمدنی ایران اسلامی؛  را بر بام جهان برافراشته نگه دارند و برای ظهور قدرت تمدنی و جهانی ایران اسلامی. بارویکرد جهادی نقش آفرینی کنند.

🔸 در پایان بر خود فرض می دانم این روز را به تمامی مهندسان عزیز ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض نموده و برای همه عزیزان از خداوند منان آرزوی موفقیت و سربلندی مسلئت می نمایم.

               والله ولی التوفیق

          *الاقل_ عباس کعبی*
*نماینده مردم شریف خوزستان در مجلس خبرگان رهبری*
            ۱۳۹۸/۱۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی