پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب


آیت الله کعبی در گفت‌وگو با فارس:

مشکلات خوزستان همچنان لاینحل باقی مانده است/رئیس جمهور به اعتراض نمایندگان مردم در مجلس خبرگان نیز بی‌توجهی کرد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: متاسفانه مشکلات و معضلات مردم خوزستان همچنان لاینحل باقی مانده است و دولت تاکنون هیچ واکنش و توجهی به اعتراضات مردم و نمایندگان آنها در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی نکرده است.

آیت الله عباس کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: استان خوزستان با مشکلات و معضلات فراوانی روبرو است که بحث انتقال آب کارون جدی‌ترین آنها است.

وی افزود: الان دولت علاوه بر بحث احداث تونل‌های کوهرنگ 1 و 2 به دنیال احداث سومین تونل در کوهرنگ است که این موضوع معضلات جدی زیست محیطی را برای استان خوزستان به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: معضل زیست محیطی، آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها، خشک شدن هورالعظیم و باران‌های اسیدی همه و همه ناشی از بی آبی و خشکسالی و اصرار دولت در انتقال آب از سرچشمه‌های کارون است.

کعبی تصریح کرد: متاسفانه با اولین بارش باران پاییزی خیلی از مردم خوزستان به دلیل مشکلات تنفسی راهی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها شدند و این موضوع به پدیده عادی و روزانه مردم استان تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: امروز علاوه بر انتقال آب کارون دولت به دنبال انتقال آب کرخه است و این موضوع نگرانی‌های زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: شش عضو مجلس خبرگان رهبری در جلسه مشترک با استاندار خوزستان،  رئیس سازمان آب و برق و مدیران بهداشت و درمان و محیط زیست معضلات جدی استان را در زمینه‌های آب و فاضلاب، محیط زیست و مسئله انتقال آب کارون و کرخه مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و در نامه‌ای که در حاشیه اجلاس خبرگان رهبری به رئیس جمهور دادیم و اعتراض خود را به روند انتقال آب اعتراض کردیم اما متاسفانه رئیس جمهور هیچ واکنش و پاسخی به نامه نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکنون نداده است.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به رئیس جمهور در خصوص استیفای حقوق به حق مردم و توجه به مسئله انتقال آب و محیط زیست و جلوگیری از ظلم در حق مردم استان هشدار جدی داده‌اند.

کعبی اظهار کرد: بنده علاوه در مراسم‌ها و جلسات عمومی حتی در جلسات خاص نیز گوشزد کردم ادامه این وضعیت باعث جلوگیری از رشد و توسعه خوزستان و مشکلات لاینحل موجود در آینده تبدیل به بحران عمیق خواهند شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دولت باید با شفافیت و صراحت با درنظر گرفتن حق و عدالت از اجرای پروژه‌های انتقال آب خودداری کند چرا که در سال‌های آینده قطعا با این شرایط شاهد حوادث تلخی در استان خوزستان و کشور خواهیم بود.

وی تصریح کرد: پیشرفت، توسعه و عدالت حق مردم خوزستان است و دولت بایستی به این واقعیت توجه جدی‌تری بکند.

کعبی گفت: مردم خوزستان که در مقاطع مختلف دین خود را و خون خود را نثار انقلاب و کشور کرده‌اند و حتی در دفاع از اهل بیت و طریق الحسین نیز خونشان ریخته شده است اقتضا می‌کند که دولت برای حل مشکلات و معضلات آنها اهتمام بیشتری بکند.

وی افزود: نباید اجازه داد حق مردم مظلوم و محروم خوزستان را با سهل‌انگاری و ندانم‌کاری‌ها برخی از دولتمردان تضییع شود.



4

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی