پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

آیة الله شیخ عباس کعبی صبح امروز با حضور در مراسم ستاد کل نیروی انتظامی خوزستان در جمع پرسنل این نیرو سخنرانی کردند.

آیة الله کعبی گفتند دولت ها بر پایه عهد امیرالمومنین چهار وظیفه اساسی دارند 

مدیریت منابع مالی در جهت تامین رفاه مردم و پیشرفت نظام 

تامین امنیت داخلی و خارجی، اصلاح وضعیت مردم و چهارم توسعه عمرانی است.این چهار وظیفه بنیادین دولت است 

حفظ بیت المال مبارزه با فساد اقتصادی مقابله با پدیده ظالمانه حقوقهای موسوم به نجومی بر پایه درس کربلا ی یک وظیفه  است 

معقول نیست حقوق یک لیسانیه با سابقه زیاد بشود یک ملیون تومان و شخص  در جایگاه دیگری با همان سابقه بیست ملیون تومان بگیرد. این باعث شکاف طبقاتی می شود.




حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام، الگوی جاودان جهاد و ایثار و فداکاری و شهادت در راه خدا و نیز چراغ فروزان هدایت و کشتی نجات امت است. 

نهضت کربلا ریشه در نهضت انبیا دارد.

انبیای الهی برای دعوت ملت های خود به حق و هدایت و نجات ملت ها از یوغ بندگی و بردگی انسانها و دعوت آنها به سوی بندگی خدا ارسال شدند. اخراج ملت ها از تاریکی ها به سمت روشنایی 

به عنوان نمونه پروردگار حضرت موسی را مثال می زند «أن أخرج قومک من الظلمات الی النور» 

اخراج، یعنی رهایی و نجات دادن هدایت کردن 

نام مجموعه بدی ها تاریکی و خوبی ها نور است 

اخراج یعنی نجات و نجات یعنی رهایی از تاریکی الحاد و شرک به سمت نور خدا پرستی 

و نجات از همه بدی ها به سمت همه خوبی ها، از تاریکی ذلت به سمت نور عزت و جایگاه اجتماعی، نجات از تاریکی فقر و فساد به سمت نور خودکفایی و استغناء

ماموریت نورانی انبیا پر هزینه و پر خطر است و همواره در مقابل انبیای الهی انسانهای زورگو و نفع طلب، صف آرایی می کنند.

 دشمنان انبیا از همه ابزارهای ممکن برای سد عن سبیل الله و بازداشتن انبیا از ماموریت الهی استفاده می کنند.

از جمله طواغیت ومفسدین و ظالمین و ملأ و مترفین 

طواغیت یعنی تجاوزکاران به حقوق ملت بر مقیاس حکومت 

مفسدین  یعنی لشکریان تباهی و نابودی انسانها 

و ملأ یعنی چشم پرکنها و گروههای نفع طلبی که از نفوذ اجتماعی خود برای مقاصد خود استفاده می کنند. 

مترفین یعنی مرفهین بی درد و کسانی که دنبال زندگی تجملاتی هستند.

لذا ماموریت انبیا پر هزینه و پر خطر است.  

ابزارهای دشمنان انبیا، تبلیغات منفی، جداسازی ملت ها از راه انبیا، شکنجه و اذیت و آزار یاران نزدیک انبیا است.

و در نهایت مقابله با خود انبیا و حذف فیزیکی انبیا به بدترین شکل ممکن است.

اما اراده الهی بر این تعلق گرفته که پیامبران الهی در ماموریت خود در دنیا و آخرت موفق بشوند.

چرا چون راه نور راه روشنایی و راه حق همواره پر جذبه است. مشعل فروزان حق همواره ملت ها را در تاریخ فرا مکان و فرازمان روشنایی می بخشد. 

از لحاظ ریشه قرآنی، جنس نهضت حسینی از جنس همین نهضت انبیا است بلکه چکیده نهضت انبیا نهضت امام حسین است از این نظر امام حسین وارث انبیا است. در زیاتنامه ها می خوانیم السلام علیک یا وارث آدم، یا وارث اسماعیل ذبیح الله یا وارث ابراهیم خلیل الله ...

 اراده الهی بر این تعلق گرفته تا در یک تراژدی غم بار خلیفه خدا، گل سرسبد هستی، جگرگوشه پیامبر، به بدترین شکل ممکن قربانی بشوند در راه خدا، خود و خاندانش فدا بشوند

برای داشتن یک نمونه اعلای حرکت در راه خدا 

جدای از درسهای عاشورا الگو بودن عاشورا جهت اقتدا و پیروی در کارهای پر خطر و پر هزینه و توأم با خطرات جانی در راه خدا می تواند یک نمونه باشد.

از این جهت ماموریتهای نیروی انتظامی در مقابله با مفسدین، اشرار متجاوزان به حقوق ملت در تامین آسایش و حقوق ملت از جنس عاشورا است.

 چون نیروی انتظامی در میادینی حاضر می شوند که جانشان را هم در راه خدا فدا می کنند.

جهاد بر اساس نهضت امام حسین مراتبی دارد؛

جهاد بیانی؛ بعضی از گفتن ها پر هزینه است. اصطلاح جهاد به معنای فراتر از جنگیدن است و دعوت به خیر و حق و نهی از پلیدی و بدی در آغاز دعوت پیامبر جهاد دانسته شد کلمه جهاد در مکه هم به کار برده شد

 تسلیم دشمن نشدن جهاد کبیر به حساب می آمد .

پیامبر و اصحابش قرآن را تبلیغ می کردند و زیر شکنجه بلالها می گفتند احد احد و سمیه و یاسر ها شهید شدند پس این نیز جهاد کبیر است.

امام حسین علیه السلام از مسیر مدینه تا مکه و از مکه تا کربلا سخنان سیدالشهدا در جهت بیان حق جهاد کبیر بود و سفیر امام حسین، مسلم با همین وضعیت شهید شد و در عاشورا هم از موعظه اول امام حسین علیه السلام خیلی ها جذب شدند.

جهاد دوم جهاد الصبر علی الأذی 

صبر در راه خدا هم جهاد است امروز ملت به خاطر ایستادگی در کنار ملت های جهان طبیعی است که هزینه باید بپردازد.

لذا محاصره اقتصادی و فشار سیاسی و دیپلوماتیک هزینه عاشورایی بودن است.

جهاد سوم جهاد حفظ نظام اسلامی و تعمیق محتوا و پشتیبانی از آن است 

حفظ نظام بر پایه الگوی عاشورایی و دفاع از امنیت ملت یک حرکت عاشورایی است.

«امره بجبایة خراجها و جهاد عدوها و استصلاح أمرها»

دولت ها و ملت ها بر پایه عهد امیرالمومنین چهار وظیفه اساسی دارند؛

مدیریت منابع مالی در جهت تامین رفاه مردم و نظام 

تامین امنیت داخلی و خارجی 

اصلاح وضعیت مردم 

و چهارم  توسعه عمرانی است.

این چهار وظیفه بنیادین دولت است 

حفظ بیت المال، مبارزه با فساد اقتصادی و مقابله با پدیده ظالمانه حقوقهای موسوم به نجومی بر پایه درس کربلا وظیفه ای اساسی است. 

معقول نیست حقوق یک لیسانیه با سابقه زیاد بشود یک ملیون تومان و شخص  در جایگاه دیگری با همان سابقه بیست ملیون تومانبگیرد. این پدیده شکاف طبقاتی ایجاد می کند.

امروز می بینیم خواص دارای عقبه حمایتی نمی گزارند مبارزه با فساد اقتصادی خوب پیش برود.

 رهبری سه دستور دادند؛ بازپس گرفتن حقوقها و اخراج متخلفین و سوم دادگاهی کردن آنها.

امروز آقایان می گویند حقوقهایی که می گرفتند قانونی بوده خوب این نوع جوای خود مصیبتی بزرگتر است.

ابا عبدالله الحسین در دفاع دوم با همه وداع می کنند و در وداع آخر خدمت امام سجاد می آیند تا ودایع امامت را تحویل دهند به ایشان فرمودند « بنی ایاک و ظلم من لایجد علیک ناصرا الا الله» بترس از ظلم کردن به کسی که در مقابل تو کسی جز خدا ندارد.

 معلوم است که امام سجاد ظالم نیست ایشان می خواست پیامی جهانی بدهند. سینه زدن و اشک ریختن بر اباعبدالله پشتوانه عقلانی دارد. جوشش عاطفه ها در مسیر مبارزه با ظلم و ستم است 

اشک هدفمند  برخواسته از عمق آگاهی و مسئولیت است و حرکت در مقابله با ظلم است 

جهاد سوم جهاد اصلاح اوضاع مردم است یکی از ابعاد مهم جهاد و فداکاری آماده بودن برای شهادت در راه خدا است و حدیث نفس داشته باشیم که حسینی بودن به این است که از ماموریت های فدا شدن نهراسیم.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی