پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

دست اندازی به بیت المال بر خلاف سیره رضوی است

جمعه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰ ب.ظ

آیت‌الله عباس کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: باید از سیره ائمه اطهار(ع) متناسب با مقتضیات زمان درس‌آموزی کنیم تا بتوانیم در زندگی خود موفق شویم.

وی خاطرنشان کرد: در آن دوران تقابل بین نظام فاسد و مستبد و مدعی عباسی و ولایت الهی وجود داشت که در این تقابل ولایت الهی پیروز شد و از فرصت‌ها برای پیشبرد تمدن اسلامی و حل مشکلات به طور مطلوب بهره‌برداری صورت گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز نظام اسلامی برپایه ولایت علوی، فرهنگ حسینی و سیره و منش رضوی استوار است، گفت: این نظام در زمینه مقابله با طاغوت، مرفهین بی‌درد، جریان‌های فاسد، منفعت‌طلب و نظام‌های مزدور استکبار به اقدامات اساسی می‌پردازد و اکنون نظام جمهوری اسلامی به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است.

وی عنوان کرد:‌ سیره امام رضا(ع) بر پایه امامت الهی و کرامت انسانی قابل تحقق است و نظام جمهوری اسلامی بر پایه قانون اساسی مترقی و اندیشه ولایت، کرامت حقیقی انسان در تلفیق ماهرانه بین آزادی، مسؤولیت، عقلانیت، معنویت، ایمان، پرستش الهی، علم و پیشرفت و توسعه فعالیت می‌کند.

آیت‌الله کعبی معین الضعفا را یکی از القاب امام رضا(ع) ذکر کرد و افزود: باید از سیره پیشوای هشتم شیعیان برای توجه به محرومان، مستضعفان و تحقق عدالت اجتماعی، توزیع مناسب امکانات و بهره‌مندی صحیح از بیت المال در حوزه منافع عمومی الگوبرداری کرد.

وی عنوان کرد: دست‌اندازی به بیت المال و فسادهای مالی بر خلاف سیره رضوی است، راه حل همان است که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید بیت‌المال بازگردانده شود، نباید پرونده حقوق‌های نجومی را پایان یافته تلقی کرده و بخواهیم صورت مسئله را پاک کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد:‌ نهادهای نظارتی مانند بازرسی، دادگاه قضایی، دیوان محاسبات و کمیسیون اصل 90 و همه متولیان باید به این مطالبه عمومی ملت ایران برای ریشه‌کن کردن فساد اقتصادی توجه خاص کنند و به محرومان و مستضعفان توجه داشته باشند.

وی با اشاره به پیام‌های حدیث سلسلة الذهب گفت: این حدیث نشان می‌دهد توحید و امامت لازم و ملزوم یکدیگر هستند، توحید بدون امامت به اسلام آمریکایی تبدیل می‌شود، توحید با پشتوانه و تبیین امامت در واقع اسلام ناب محمدی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی