پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر اية الله کعبی:نشست هم افزایی سازمان بسیج حقوقدانان استان قم با سخنرانی حضرت ایت الله کعبی در سالن اجتماعات مرکز اموزش ایت الله سعیدی قم.برگزار گردید .

عضو مجلس خبرگان رهبری در این اجتماع حقوقدانان استان موضوع تقابل

 نظام امریکایی وصهیونیستی با نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد بحث وبررسی قرار دادند ایشان با اشاره به بدعهدی های امریکا در مسئله برجام به این سوال پاسخ دادند که ایا منازعه بین جمهوری اسلامی ایران وامریکا منازعه سیاسی است یا منازعه اقتصادی است یا منازعه ایدئولوژیک است یا منازعه تمدنی وحقیقت اختلاف در چیست؟

استاد حوزه ودانشگاه به یکی از منازعات استکبار با نظام اسلامی اشاره کرد وبیان داشت سبک زندگی اسلامی وسبک زندگی غربی که ای نزاع ازنزاعهای حقوقی است که در حقوق بین الملل ،حقوق روابط بین الملل،حقوق بشر،حقوق خصوصی وعمومی وحقوق جزای بین الملل می توان مطرح کرد.


دو نوع مقابله در نظام حقوق کنونی قابل مشاهده است:

1-نظام حقوقی برخواسته از دین وبر پایه نظام ناب محمدی ص وفرهنگ اهل بیت علیهم السلام وپیشرفت وعدالت که این نظام اسلامی می خواهد بحران اخلاقی ،بحران امنیت،بحران مدیریت ورهبری،بحران خانواده وامثال اینها را به سرمنزل مقصود (سعادت انسانی)برساند.

در مقابل این نظام ،نظام لیبرالیستی ورومی ژرمنی(حقوق لیبرال)یا حقوق نظام سرمایه داری در مجموع نظام استکباری که این مقابله حقوقی است.

نظام حقوقی جایگاه فوقانی نسبت به نظام سیاسی ،اقتصادی و...دارد.انقلاب سیاسی مقدمه ای برای انقلاب حقوقی وانقلاب حقوقی نقطه عطفی برای تحول تمدنی.


شاخصه اول نظام حقوقی اسلام حاکمیت مطلق الهی در مقابل نظام حقوق غربی (امریکایی)برخاسته از قراردادهای اجتماعی (قرارداد اجتماعی هابز،جان لاک رساله حکومت مدنی،ژانژاک روسوکتاب قرارداد اجتماعی)یک قرارداد نانوشته ای را فرض می کنند کهماهیت خارجی نداردوانتخاب نظام ساز است نه ارزشها وباورها واعتقادات ،در حالی که نظام اسلام این را نمی گویدو اولین نقطه تقابل نظام اسلامی با نظام غرب اراده الهی واراده مردمی است.ودر کجا تقابل صورت می گیرد در جایی که اراده مردم بر اراده خداوند مقدم شود.

ایت الله کعبی در ادامه اشاره داشتند به بنیانگذار مکتب حقوق درغرب ،ساوینی از کشور المان که تفکر ایشان این است که حقوق در یک فرایند تاریخی شکل می گیردمانند زمان ،فرهنگها ،عادتها،سلایق اجتماعی وقانونگذار موظف است انچه را که مردم می خواهند به قانون دراورند.

البته در این خصوص مورد اعتراض شاگرد خود اهرینگ قرار گرفته است.

با این تفکر می توان اشاره کرد یک زمان براساس فرهنگ مسیحی حجاب در غرب وجود داشت ،که با گذر زمان این فرهنگ به موضوع بکارگیری زنان وکودکان در کارخانجات منجر شد که با حجاب سازگاری نداشت فلذا حجاب از زنان برداشته شد.ویک  موقع هم گفتند زن باید مثل مرد در توسعه مدیریت نقش ایفا کند وزن در مدیریت سیاسی وارد شد.

موج سوم علیه خانواده استغنای مرد از زن واستغنای زن از مرد که به حقوق هم جنس بازی منتهی شدواین در غالب قانون در غرب به مرحله اجرا گذاشته شد.وکلیساها هم این قانون را به رسمیت شناختند.با این تفاسیر حمله نظام غرب به جمهوری اسلامی ایران از طریق القای تفکرات لیبرالی در مسولین ودر نهایت از بین بردن نظام اسلامی و تحت فشار قرار دادن ایران از بعد حقوق بشر ورعایت کنوانسیونهای امریکایی یعنی عدم اجرای فرامین الهی درموضوع شرب خمر،زنا ،قذف که با شلاق همراه است چرا که با حقوق بشر امریکایی هم خوانی نداردواین برمی گردد به تقابل دو نظام

2-دیدگاه فرسایش حاکمیت ها

حاکمیت مطلق در هیچ کشوری وجود نداردوبا فرسایش حاکمیت مواجه هستیم وحاکمیت ها جهت ماندن در جامعه جهانی بدریج فرسوده می شوندوجای انها را شورای امنیت ،صلح وامنیت امریکایی می گیرد.

عوامل فرسایش 

1-حقوق طبیعی وفطری (عدالت)که از ان به عدالت امریکاییها نام برده می شود 

2- خلاف حقوق بشر امریکایی حرکت کردن اعلامیه حقوق بشر در قاهره مصوب 1992در مقابل حقوق بشر امریکایی

دکتر سریع القلم استاد دانشگاه شهید بهشتی ومشاور اقای دکتر حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی  در کتاب فرسایش حاکمیت به موضوع فرسایش حاکمیت در ایران اشاره نموده که اگر می خواهیم در جامعه جهانی زندگی کنیم باید از حاکمیت ملی خود دست بکشیم .حاکمیت ملی یعنی احکام الهی وهمان شریعت اسلام ناب ومتاسفانه جملاتی که از مسولین در خصوص جامعه جهانی شنیده می شود در این راستا ست.و اشاره مقام معظم رهبری در سخنرانی  حرم رضوی امسال از برجام 3،2و4 در این خصوص است که منازعه امریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران بر سر دیدگاه حقوقی است وتمام شدنی نیست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی