پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

شاخصه های روحی جامعه ایرانی

چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۳۵ ق.ظ


شاخصه های روحی مردم ایران 


باید شاخصه های مردم ایران را بدانیم تا بتوان بر اساس آن در خدمت مردم بود و کار فرهنگی کرد و وارد عرصه فرهنگ و هنر و حوزه تبلیغ  دین شد . به دست آوردن کلید شخصیتی هر جامعه ای در ساخت آن جامعه نقش بسزایی دارد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی: عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار با برخی از طلاب حوزه علمیه قم به تبیین شاخصه های جامعه ایرانی پرداخت. آیة الله کعبی ضمن تبیین اهمیت جامعه شناسی و بررسی ابعاد روحی و اخلاقی جوامع بشری گفت:

اگر بخواهیم به دنبال مقوله های ایمان ساز باشیم و در مردم ایجاد خود باوری کنیم باید بدانیم مهم ترین شاخصه های مردم ایران که شناخت آنها می تواند در این هدف مفید باشد عبارت است از:

دینداری

شاخص اول دینداری است. دینداری و تدین عبارت است از علاقه به نهاد روحانیت، اصل خداباوری و آخرت باوری، اصل معنویت، علاقه به معنویت، علاقه به اهل بیت به ویژه امام حسین و امام رضا علیهما السلام، و علاقه به مناسک دینی.

امام رگ خواب ملت ایران را که اسلام خواهی بود شناخت لذا می گفت اسلام در خطر است و مردم هم دیدند که او صادقانه می گوید و خودش هم نماد روحانیت است به همین خاطر از وی پیروی کردند.

در جریان اسلام خواهی این را هم اضافه کنیم که آتاترک توانست این روحیه را در مردم ترکیه نابود کند اما رضا خان و بهائی ها و اروپا و امریکا هنوز نتوانستند!

غیرت ملی

دومین شاخصه مردم ایران غیرت ملی است. که در این امور ظهور دارد: خاک و نام و پرچم ایران، تاریخ تمدن ایران، بزرگی و عظمت ایران و ایرانی، برتری ایرانی. لذا مردم قهرمانان را دوست دارند. شهدا را به عنوان قهرمان ملی می شناسند. راهیان نور به خاک ایران تعلق دارد و می تواند نقطه پیوند ایران و اسلام باشد. حاج قاسم سلیمانی را مردم دوست دارند. دفاع مقدس مورد علاقه مردم است. ورزشکاران، هنرمندان ملی، چهره های ماندگار و شعرایی مانند حافظ و سعدی را مردم دوست دارند. همه اینها به غیرت ملی برمی گردد.

استعداد ایرانی

استعداد ایرانی سومین شاخصه مردم ایران است. استعداد ایرانی متوسط به بالا است. این شاخصه می تواند روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را برای حرکت به سوی مجد و عظمت بالا ببرد.

فدارکاری

شاخص دیگر فداکاری است که مصادیق بسیاری در کشور دارد.

اصل کار

شاخص دیگر کار و تلاش برای زندگی است.

خانواده

شاخص دیگر خانواده است. مردم ایران خانواده بنیان هستند. اهل صله رحم بوده و قوم و خویش را دوست دارند. از این شاخصه هم می توان در جهت تقویت و حفظ جمهوری اسلامی بهره برد.

استقلال

شاخص دیگر مردم ایران این است که استقلال دوست هستند. مردم اگر بدانند جریانی مانند برجام استقلال کشور را مخدوش می کند با آن مخالفت می کنند.

بافت عشایری

شاخص دیگر که خیلی عجیب است این است که با این که در قرن 21 هستیم هنوز بسیاری از مناطق ایران بافت عشایری و قبیله ای دارد. در مناطقی مانند آذربایجان، سیستان و بلوچستان، زاگرس نشینان، بختیاری و لرها، عرب ها و همه مرزهای ایران و حتی مرکز ایران همه بافت عشایری اند. 

ویژگی های عشایر از این قرار است: الف. سنتی اند حتی اگر روشن فکر شوند. ب. مهمان نواز و رفیق دوستند. ج. غیرتی اند. د. سلحشور و شجاعند. ه. جوانمردند. و. از لحاظ کاری عمدتا کشاورز و دامدارند. بر اساس این ویژگی های و با تقویت فرهنگ عشایری می شود برنامه ریزی کرده و آنها را بیشتر جذب انقلاب و ارزش های نظام کرد.

فرمایشات حضرت آیت الله کعبی در تاریخ 26/1/95.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی