پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: akaabi_ir

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی؛ ساعاتی پیش آیة الله سید علی حسینی میلانی به اتفاق هیئت محترم همراه، از مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام در اهواز بازدید کردند.

آیة الله کعبی، در جلسه ای که با حضور جمعی از طلاب و فضلاء حوزه علمیه امام حسین علیه السلام و خطباء و علماء خوزستانی برگزار گردید،

 ضمن خوش آمدگویی به اختصار به ذکر سیره و مسلک علمای سلف خوزستان پرداختند 

و در مورد فعالیتهای علمی فرهنگی مرکز امام حسین علیه السلام و حوزه علمیه امام حسین علیه السلام توضیحاتی دادند.


آیة الله میلانی ضمن ابراز تشکر و خرسندی از حضور در مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام سخنانی  ایراد کردند؛ سخنان ایشان به اختصار، به شرح ذیل می باشد؛


در نجف اشرف و لو فقه و اصول مرسوم بود دو چیز مرسوم نبود؛

 اولا: مباحث اعتقادی در حوزه علمیه مرسوم نبود؛ اگر کسی در مباحث اعتقادی تخصص پیدا می کرد کاری فردی بود که در این جهت قم هم شریک بود. 

دوما: برای تبلیغ آقایان خارج از نجف نمی رفتند. اقلیتی می رفتند که _ لم یکن اکثرهم من العلماء.

آن زمان و تکلیف فرق کرده؛ 

اولا باید درست و بالخصوص در فقه و اصول خوب کار کنیم که برای یک روحانی که میخواهد در جامعه ما باشد فقه و اصول مهم است اما تمام مسائل ارتباطی حول فقه و اصول دور نمی زند و محور همه امامت است. 

 این مسائل بالخصوص بعد از انقلاب مورد توجه قرار گرفته است...

لأن الإمامة مفتاح کل ما یتعلق بالشریعة.

فلذا باید مضافا بر فقه و اصول انسان در مباحث اعتقادی بالخصوص امامت کار کند و رفتن به تبلیغ الآن ضرورت دارد و با مردم در تماس بودن و گفتن و شنیدن اهمیت دارد. وقتی یک عالم چه در فقه و اصول و چه در مسائل اعتقادی قوی باشد می تواند تحول ایجاد کند در جامعه ای و اصلاح کند فسادهای بزرگی را.


ما نباید کوتاهی کنیم باید به وظیفه شرعی و اخلاقیمان عمل کنیم چون ما وارد حوزه علمیه شدیم و این مسئولیت را قبول کردیم پس حتی از لحاظ تربیتی و وژدانی وظیفه داریم این بار را به مقصد برسانیم.

و در حدیث شریف وارد است همانطور که می دانید: ﻟَﺄﻥ ﻳَﻬﺪﻱ ﺍﻟﻠّﻪ ُ ﺑﻚَ ﺭﺟُﻼً ﻭﺍﺣِﺪﺍ  ﺧَﻴﺮٌ ﻟﻚَ ﻣِﻤّﺎ ﻃَﻠَﻌَﺖ ﻋﻠَﻴﻪِ ﺍﻟﺸَّﻤﺲُ.

و در حدیث شریف ایضا داریم ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ : ﻭ ﺍﻟﻠّﻪ ِ ، ﻟَﺄﻥ ﻳُﻬﺪﻯ ﺑِﻬُﺪﺍﻙَ ﺭﺟُﻞٌ ﻭﺍﺣِﺪٌ ﺧَﻴﺮٌ ﻟﻚَ ﻣِﻦ

ﺣُﻤﺮِ ﺍﻟﻨَّﻌَﻢِ.


نحن الآن أمام تیار قوي یعمل ویستعمل کافة الوسائل لإغواء الناس و إضلال هذه الأمة فعلینا أن نأدي جمیع ما علینا.

بنیاد امامت تاسیس شد الان هم در مکان جدید مستقر شده و کارها منظم شده این موسسه آمادگی کامل دارد تا با موسسه شما و سائر موسسات همکاری کند و به هر شکلی لازم بدانید یک نهضت عظیمی باید بشود برای تعاون بین همه افراد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی